Sådan går det, når tusindvis af ansatte medbringer egne telefoner

Interview: Virksomhed med 55.000 ansatte åbnede op for medarbejdernes virvar af gadgets. Se her, hvordan det er gået.

Læs også:

Windows-æraen er slut: Her er it-afdelingens fremtid


"Det hele startede, da Apple med udgivelserne af iPad og iPhone fuldstændig ændrede folks syn på teknologi," indleder Darryl Baker, innovation manager fra British American Tobacco.

Tobaksvirksomheden er ligesom mange andre virksomheder udfordret af de potentielle problemer, der kommer i kølvandet på consumerization-bølgen.

Virksomheden har dog valgt at udnytte de muligheder, der også ligger i denne trend. 

"Den samlede vækst for smartphones og tablets er enorm. Det er en kæmpe udfordring at tage hånd om, men der ligger også mange muligheder," siger Darryl Baker. 

OpenMobile-projektet
Han fortæller, hvordan British Tobacco Company begyndte at se direktører, der tog deres iPads med på arbejde, hvilket spredte sig som ringe i vandet til resten af organisationen.

"Det medførte et øget behov for at medarbejderne kunne begynde at bruge deres enheder til mail, kontaktlister eller kalenderfunktion."

"Dette stigende pres førte os til at igangsætte projektet OpenMobile, der skulle søge at understøtte det tætte bånd mellem virksomheds-verdenen og de personlige enheder," siger Darryl Baker.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Kompetera A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
The New World of Data

Få styr på de nye muligheder og de nyeste tendenser inden for næste generations IT-infrastruktur. Bliv inspireret af de ledende teknologiaktører og hør hvordan TopDanmark og Rambøll har draget fordel af de nye muligheder både i relation til de tekniske og økonomiske aspekter samt en optimeret brugeroplevelse.

25. september 2018 | Læs mere


Kunstig intelligens: Bring din virksomhed ind i fremtiden

På denne konference ser vi nærmere på gode, bæredygtige business cases med kunstig intelligens. Vi zoomer ind på de konkrete teknologier, og eksperterne giver dig gode råd til, hvordan man kan arbejde innovativt og agilt med kunstig intelligens-løsninger.

26. september 2018 | Læs mere


Corporate Performance Management - sådan omsætter du strategiske beslutninger til operationelle planer

Den digitale transformation er i gang de danske finans- og økonomiafdelinger. Corporate Performance Management (CPM) er en fællesbetegnelse for de softwareløsninger, der er med til at håndtere og visualisere virksomhedens performance og målopfyldelse. Men hvilke løsninger skal du vælge og hvordan kommer du i gang?

27. september 2018 | Læs mere






Premium
Markedet for AI eksploderer: Så mange milliader bliver der brugt på løsninger baseret på kunstig intelligens
Der bliver postet mange penge i AI-løsninger. I 2022 vil der blive brugt tre gange så mange penge som i dag. Det viser en forecast fra IDC, der nu omtaler AI som mainstream. Se tallene her.
CIO
Machine learning og kunstig intelligens med Jesper Steen Møller "Der er rigtigt meget teknik som for nogen ser nærmest magisk ud"
Tech fra Toppen: Hvornår det giver mening at bruge machine learning - og hvordan du kommer bedst muligt i gang? Få svaret i den seneste udgave af Computerworlds podcast "Tech fra toppen" med datalog Jesper Steen Møller.
Job & Karriere
Her er syv job-annoncer der overrasker med helt usædvanlige overskrifter
Der er mange ledige it-job i øjeblikket. It-jobbank har her fundet syv spændende stillinger, der har det til fælles, at annoncen har en utraditionel overskrift.
White paper
5 trin til succes med AI & machine learning
Du vil gerne i gang med AI og machine learning, men hvor skal du starte? I denne guide får du 5 enkle trin til at gå fra planlægning af projekter til udrulning på tværs af organisationen.