TV-reklame: Dustin vil selv styre sit brand

(opdateret)Den svensk-ejede forhandler vil nu selv bestemme sin profil og dropper sponsoreret markedsføring i ny TV-kampagne.

Artikel top billede

PRÆCISERING: I den oprindelige udgave af denne artikel fremgik det, at Dustin i fremtiden ikke ville lade producenter sponsorere sine tv-reklamer. Dustins nordiske marketingchef Caroline Johansson har efterfølgende henvendt sig til CRN og præciseret, at Dustin i den aktuelle tv-kampagne vil lade producenter købe sig ind i kampagnen med udvalgte produkter, der bliver vist i sammenhæng med Dustin-brandet.
Se artiklen: Dustin: Vi får stadig producentpenge til markedsføring

Nu vil Dustin have fod under eget brand. Med en koordineret nordisk marketingkampagne vil den svenskejede forhandler via tv-reklamer skærpe profilen af overfor markedet.

"Det handler ikke om, at vi ændrer forretningsplatform, men om at vi lancerer en brand-platform, der understøtter vores forretningsmodel," siger Dustins nordiske marketingchef Caroline Johansson.

For hende er det vigtigt, at den nye kampagne ene og alene er drevet af Dustin selv.

"Det er os selv, der laver reklamerne. De er ikke producentsponsorerede," slår Caroline Johansson fast.

Og det er der en selvstændig pointe i, siger marketing-direktøren. Dustin har nemlig lænet sig op ad producent-sponsorerede kampagner og på den måde forsømt at udvikle sit eget brand.

Derfor præsenterer Caroline Johansson også kampagnen som Dustins nye varemærkekoncept, der skal brande Dustin, som serviceleverandør overfor små og mellemstore virksomheder

"De skal forbinde os med de værdier, vi står for. Den skal slå på, at vi er en B2B-forretning, der sælger full-service" siger Caroline Johansson.

Selv om konceptet er fælles nordisk, så bliver det dog ikke gennemført fuldstændigt uniformt og ens i alle lande. Der vil også blive taget hensyn til at de nordiske markeder er forskellige.

"Vi vil selvfølgelig justere den fælles concept-platform, sådan at den får et indhold, der føles bedst for hver af de tre lande," siger hun.

TV-reklamerne, som er lavet af kommunikationsfirmaet Tre Kronor, bliver vist over hele Skandinavien. De vises allerede i Danmark og Sverige i denne uge og de kommende to uger. Norge kommer med lidt forskudt.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra 7N A/S

    7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

    Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly