Artikel top billede

TV-reklame: Dustin vil selv styre sit brand

(opdateret)Den svensk-ejede forhandler vil nu selv bestemme sin profil og dropper sponsoreret markedsføring i ny TV-kampagne.

PRÆCISERING: I den oprindelige udgave af denne artikel fremgik det, at Dustin i fremtiden ikke ville lade producenter sponsorere sine tv-reklamer. Dustins nordiske marketingchef Caroline Johansson har efterfølgende henvendt sig til CRN og præciseret, at Dustin i den aktuelle tv-kampagne vil lade producenter købe sig ind i kampagnen med udvalgte produkter, der bliver vist i sammenhæng med Dustin-brandet.
Se artiklen: Dustin: Vi får stadig producentpenge til markedsføring

Nu vil Dustin have fod under eget brand. Med en koordineret nordisk marketingkampagne vil den svenskejede forhandler via tv-reklamer skærpe profilen af overfor markedet.

"Det handler ikke om, at vi ændrer forretningsplatform, men om at vi lancerer en brand-platform, der understøtter vores forretningsmodel," siger Dustins nordiske marketingchef Caroline Johansson.

For hende er det vigtigt, at den nye kampagne ene og alene er drevet af Dustin selv.

"Det er os selv, der laver reklamerne. De er ikke producentsponsorerede," slår Caroline Johansson fast.

Og det er der en selvstændig pointe i, siger marketing-direktøren. Dustin har nemlig lænet sig op ad producent-sponsorerede kampagner og på den måde forsømt at udvikle sit eget brand.

Derfor præsenterer Caroline Johansson også kampagnen som Dustins nye varemærkekoncept, der skal brande Dustin, som serviceleverandør overfor små og mellemstore virksomheder

"De skal forbinde os med de værdier, vi står for. Den skal slå på, at vi er en B2B-forretning, der sælger full-service" siger Caroline Johansson.

Selv om konceptet er fælles nordisk, så bliver det dog ikke gennemført fuldstændigt uniformt og ens i alle lande. Der vil også blive taget hensyn til at de nordiske markeder er forskellige.

"Vi vil selvfølgelig justere den fælles concept-platform, sådan at den får et indhold, der føles bedst for hver af de tre lande," siger hun.

TV-reklamerne, som er lavet af kommunikationsfirmaet Tre Kronor, bliver vist over hele Skandinavien. De vises allerede i Danmark og Sverige i denne uge og de kommende to uger. Norge kommer med lidt forskudt.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Tieto Denmark A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere