Coolshop: Fragtgebyrer snyder kunderne

Den nordjyske spilforhandler indregner fragtomkostninger i sine produktpriser. Det giver mere gennemsigtighed i priserne.

Artikel top billede

Når man driver netbutik, er fragtomkostninger uundgåelige. Derfor har nordjyske Coolshop valgt at lægge fragtomkostningerne ind i selve prisen på deres varer, så kunderne ikke bliver overraskede over det ekstra leveringsgebyr. 

"Der er ikke noget værre end at gennemføre en bestilling for så at finde ud af, at varen bliver væsentligt dyrere på grund af ekstra fragtomkostninger," siger Jacob Risgaard, der er direktør i Coolshop.

Ifølge den nordjyske forhandler giver det mere gennemsigtighed i prisen.

"Der er rigtig mange netbutikker, der ved første øjekast virker utrolig billige, og inden man får set sig om, har man betalt en forfærdelig masse penge i både kreditkortgebyrer og fragt," forklarer direktøren for den nordjyske forhandler.

Ifølge Jacob Risgaard er kunderne godt klar over, at omkostningerne til fragten skal dækkes et eller andet sted. Derfor mener han, at ekstra leveringsgebyrer er en forkert tilgang for netbutikkerne, fordi kunderne kan føle sig vildledt.

"Så har varen pludselig en slutpris, der er væsentligt højere, end den som kunden har set på hjemmesiden," siger Jacob Risgaard. 

Nogen skal betale

Selvom Coolshop kører med fri levering, skal omkostningerne dækkes ind, og i Coolshops tilfælde sker det ved at lægge leveringomkostningerne ind i prisen.

"Fragten bliver jo ikke gratis af, at vi ikke lægger det oven i varens pris. De omkostninger skal jo ind et eller andet sted fra," siger Jacob Risgaard.

Han tilføjer, at Coolshop også indregner udgifterne til transporten fra leverandøren i priserne, som kunderne kan se på hjemmesiden.

"Det bliver man jo nødt til. Ellers kan man ikke tjene penge," siger Jacob Risgaard.

Coolshop-direktøren mener dog, at fragtomkostningerne er en af de ting, som man må tage med, når man driver online-forretning. Samtidig er han også sikker på, at kunderne godt ved, at de ender med at betale for leveringen, uanset om butikken lægger omkostningerne ind i prisen eller som et separat gebyr oven i ordren.

"På samme måde betaler de også for benzin, hvis de skal køre 15 kilometer til den lokale Bilka, og vi kan levere det billigere i deres postkasse, end det koster dem at køre ud i Bilka," lyder det fra Coolshops direktør.

Læs mere:

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Erfaren databasespecialist

    Københavnsområdet

    Capgemini Danmark A/S

    Open Application (Denmark)

    Københavnsområdet

    TD SYNNEX Denmark ApS

    Internal Account Manager

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S