Coolshop: Fragtgebyrer snyder kunderne

Den nordjyske spilforhandler indregner fragtomkostninger i sine produktpriser. Det giver mere gennemsigtighed i priserne.

Artikel top billede

Når man driver netbutik, er fragtomkostninger uundgåelige. Derfor har nordjyske Coolshop valgt at lægge fragtomkostningerne ind i selve prisen på deres varer, så kunderne ikke bliver overraskede over det ekstra leveringsgebyr. 

"Der er ikke noget værre end at gennemføre en bestilling for så at finde ud af, at varen bliver væsentligt dyrere på grund af ekstra fragtomkostninger," siger Jacob Risgaard, der er direktør i Coolshop.

Ifølge den nordjyske forhandler giver det mere gennemsigtighed i prisen.

"Der er rigtig mange netbutikker, der ved første øjekast virker utrolig billige, og inden man får set sig om, har man betalt en forfærdelig masse penge i både kreditkortgebyrer og fragt," forklarer direktøren for den nordjyske forhandler.

Ifølge Jacob Risgaard er kunderne godt klar over, at omkostningerne til fragten skal dækkes et eller andet sted. Derfor mener han, at ekstra leveringsgebyrer er en forkert tilgang for netbutikkerne, fordi kunderne kan føle sig vildledt.

"Så har varen pludselig en slutpris, der er væsentligt højere, end den som kunden har set på hjemmesiden," siger Jacob Risgaard. 

Nogen skal betale

Selvom Coolshop kører med fri levering, skal omkostningerne dækkes ind, og i Coolshops tilfælde sker det ved at lægge leveringomkostningerne ind i prisen.

"Fragten bliver jo ikke gratis af, at vi ikke lægger det oven i varens pris. De omkostninger skal jo ind et eller andet sted fra," siger Jacob Risgaard.

Han tilføjer, at Coolshop også indregner udgifterne til transporten fra leverandøren i priserne, som kunderne kan se på hjemmesiden.

"Det bliver man jo nødt til. Ellers kan man ikke tjene penge," siger Jacob Risgaard.

Coolshop-direktøren mener dog, at fragtomkostningerne er en af de ting, som man må tage med, når man driver online-forretning. Samtidig er han også sikker på, at kunderne godt ved, at de ender med at betale for leveringen, uanset om butikken lægger omkostningerne ind i prisen eller som et separat gebyr oven i ordren.

"På samme måde betaler de også for benzin, hvis de skal køre 15 kilometer til den lokale Bilka, og vi kan levere det billigere i deres postkasse, end det koster dem at køre ud i Bilka," lyder det fra Coolshops direktør.

Læs mere:

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Conscia

    Internettets smutveje er smarte – men hvad gør I for at sikre dem?

    Det er fristende at spare tid med lækre internetapps og GenAI. Men pas på. Uautoriseret brug risikerer at underminere hele forretningsgevinsten.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S