Dansk webtjeneste solgt - prøver nu lykken i udlandet

Trygfonden køber dansk web-iværksætter, der vil skabe tryghed for husejere.

Artikel top billede

Ved at skabe et community omkring nabohjælp vil aarhusianske Naboor forsøge at dæmme op for tyveri. Den idé får nu endnu mere eksponering.

Iværksætterfirmaet oplyser, at tjenesten overtages af Trygfonden, og at webplatformen skal leve videre hos Det Kriminalpræventive Råd som www.nabohjælp.dk.

ComON har tidligere omtalt Naboor her.

Tjenesten går i korte træk ud på, at naboer registrerer sig på portalen. Når man er bortrejst, giver man via platformen sine naboer besked, så de er ekstra opmærksomme på uregelmæsigheder i den periode. Via platformen registrerer man også de personer, som skal kontaktes, hvis der sker et indbrud eller en anden begivenhed, mens man ikke er hjemme. Ambitionen er at sætte nabohjælpen i system og på den måde at forebygge indbrud.

Salg er succes

Naboor tog allerede i 2011 kontakt til Trygfonden. Det er den kontakt, der nu er endt med et salg.

"Det har været en del af vores forretningsmodel at gå til offentlige instantser og udvikle et system, der er bedre end det, de selv har. Derfor ser vi det som en succes, at Trygfonden nu har købt brugsretten til systemet og giver den videre til Det Kriminalpræventive Råd. Det har vi arbejdet henimod fra starten. Det her er vores "produktsalg", for vi har aldrig haft til hensigt at tage betaling brugerne," siger direktør og stifter Ole Rich Henningsen.

Han vil nu tage til vores nordiske nabolande og andre europæiske lande og forsøge at udbrede Naboor-konceptet på Naboor.com med "samme koncept i en ny indpakning".

Naboor har siden lanceringen også fået en form for konkurrent i Nabo.dk.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Deloitte

    Danske CIO’ers evner i strategi og eksekvering er afgørende for succes med generativ AI

    Ny rapport varsler risiko for, at vi i Norden sakker bagud på teknologier med de mest markante potentialer. CIO’erne bliver afgørende for succes.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil