Forhandler: Godt vi satsede på web-løsninger i tide

Vi må vænne os til, at markedet har ændret sig efter krisen, lyder det fra københavnsk Navision-forhandler, som dog holder skindet på næsen.

Artikel top billede

Egenudviklede it-løsninger er en dyr sport, som ikke bliver lettere under en økonomisk krise. Den lektie har direktør Mark Pedersen fra Navipartner København lært sig de seneste år, hvor den skrantende samfundsøkonomi og et mat it-marked har sat sig spor i både ambitioner og økonomi hos den københavnske Navision-forhandler.

"Der er flere af vores kolleger, der har det svært, og jeg ser ikke noget rundt om hjørnet, der tyder på, at nu bliver alting bedre. De gode år var unormale, og derfor er krisen ikke noget, der bare skal overstås. Vi må bare vænne os til, at det er sådan, markedet er," siger Mark Pedersen.

Trods det hårde marked kan han glæde sig over, at det er lykkedes at holde de røde tal væk fra bundlinjen.

I det seneste regnskab præsterer Navipartner København således et plus før skat på en god halv million kroner - 660.892 kroner for at være helt præcis - ud fra en omsætning, som ifølge Mark Pedersen ligger omkring de 45 millioner kroner. Det er - omstændighederne taget i betragtning - tilfredsstillende, siger han.

Navipartner København beskæftiger i dag omkring 70 medarbejdere, hvoraf de 30 arbejder i firmaets udviklingsafdeling på Mauritius.

Kerneforretningen er kasseløsninger til detailhandlen, som de seneste år er blevet suppleret med egenudviklede web-løsninger, der sætter kunderne i stand til at integrere salg af eksempelvis gavekort og bytteordninger mellem kundens fysiske butik og en webshop. Som en udløber af den satsning arbejder man også med billetløsninger. Alt i alt har det indtil videre kompenseret for afmatningen på det mere traditionelle Navision-marked.

"Vi er blevet tvunget op i mere komplekse løsninger, men vi er glade for, at vi fik satset på webben i tide til, at vi nu er med på den vogn," siger Mark Pedersen.

Læs mere:

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Andre events | København Ø

    People Tech 2025 – hvor HR møder IT

    Deltag og oplev, hvordan People Tech 2025 kan gøre HR til en nøglespiller i fremtidens forretningsstrategi.

    Infrastruktur | Frederiksberg

    Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

    Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

    Sikkerhed | København

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly