Disse syv fejl skræmmer kunderne væk fra din webshop

Her er nogle af de mest almindelige fejl, som webshop-ejere begår. Se, hvordan du undgår at komme i fælden.

Når du som webshop-ejer vil trække kunder til butikken, skal du overveje en masse ting, hvis du vil have succes med din e-butik.

Først og fremmest skal du tænke på de mange forskellige typer af kunder, der besøger din webshop.

Der er for eksempel kunden, der er på besøg i butikken for første gang, som gerne skulle påvirkes til at vende tilbage.

Måske er det en af de kunder, der er et resultat af lidt surfen på nettet mellem de forskellige e-butikker, som var det en shoppingtur i den virkelige verden.

Fælles for alle typer kunder i din webshop er dog, at de er selvhjulpne.

Det betyder, at brugervenligheden i din butik skal være optimal, hvis du ikke vil have, at de vælger den næste e-købmand i rækken - og den er uendeligt lang på nettet.

Selv om dine kunder oftest er deres egne ekspedienter, kan du alligevel godt hjælpe dem lidt. Til at starte med er det eksempelvis en god idé at fjerne de mest almindelige usability-problemer fra din webshop.

På de næste par sider har vi samlet en række typiske fejl, som rigtig mange webshop-ejere begår.

Får du bugt med dem, kan det måske i sidste ende øge omsætningen i din butik.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Bording Data A/S
Udvikling og salg af software til integration, kommunikation og e-handel samt ERP med fokus på detailhandlen, digitale abonnementer og dagblade/magasiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Microsofts løsninger: Mod den store digitale transformation

Vi er for fuld fart i gang med den store digitale transformation, der med smarte it-systemer kommer til at ændre en meget stor del af vores processer, produktion og måde at arbejde på. På denne konference vil du kunne høre om de seneste bud på it-systemer, der i Microsoft-universet understøtter kursen mod den digitale transformation og smart it-udnyttelse.

28. februar 2017 | Læs mere


Bliv klar til EU's persondataforordning: It-opgaver, ansvar og teknologiske muligheder

EU's persondataforordning træder i kraft 25. maj 2018, og det er en stor opgave at få gjort it-setuppet i organisationerne klar. Få overblik over regler og konsekvenser for it-afdelingen og virksomhedens it-ansvarlige, samt indblik i en stribe teknologier, der kan hjælpe til at efterleve kravene.

01. marts 2017 | Læs mere


Bliv klar til EU's persondataforordning: It-opgaver, ansvar og teknologiske muligheder

EU's persondataforordning træder i kraft 25. maj 2018, og det er en stor opgave at få gjort it-setuppet i organisationerne klar. Få overblik over regler og konsekvenser for it-afdelingen og virksomhedens it-ansvarlige, samt indblik i en stribe teknologier, der kan hjælpe til at efterleve kravene.

08. marts 2017 | Læs mere





CIO
Sikkerhedsfolk: Sådan vil ransomware-plagen udvikle sig (det bliver meget værre)
Vi har kun set begyndelsen på ransomware-plagen, vurderer sikkerhedsfolk. Næste fase kan blive total nedlukning af hele fabrikker, anlæg og organisationer. Og hvad gør vi så?
Comon
Sådan installerer du Googles bil-system, Android Auto, på din smartphone
Android Auto har indtil nu krævet en bil med indbygget computer med touchskærm for at kunne fungere. Nu kan du installere systemet på din Android-telefon og benytte den som bil-computer og navigations-system. Se her, hvordan du gør.
Channelworld
Tidligere Atea-boss Claus Hougesen er færdig som direktør i 3A-it: Her er årsagen
Claus Hougesen er stoppet som administrerende direktør for 3A-it og har i stedet overladt posten til Preben Jensen, der ligeledes har en fortid hos Atea.
White paper
Ræk ud for at skabe vækst
Som økonomisk ansvarlig erkender du behovet for konstant fokus på nye vækstmuligheder, for at være på konkurrencemæssig forkant og for at leve op til såvel kunders som interessenters forventninger. Læs hvordan i dette white paper.