Øretæve til Logitech - salget rasler ned

Den tidligere forhandleryndling kæmper for at få forretningen tilbage på sporet.

Artikel top billede

Med et kvartalsunderskud på en milliard kroner har muse- og tastatur-giganten Logitech fået en huskekage. Samtidig rasler salget ned især i Europa, hvor omsætningen faldt med hele 20 procent.

Logitech tilskriver det svigtende pc-marked hovedskylden for det dårlige resultat. Flere kritikere har også fremhævet, at Logitechs akilleshæl netop er, at selskabet slet ikke har fået fod på tilbehør til det hurtigtvoksende tablet-marked.

"Vi udvikler flere mobility-relaterede produkter for at understøtte den stærke vækst i mobil og tablet-markedet," lyder det da også fra Logitechs koncerndirektør Bracken P. Darrell, som kalder resultatet uacceptabelt.

Det dårlige resultat får også Logitech til at bebude, at selskabet vil frasælge forretningsområder som fjernbetjeninger, docking-højtalere og spillekonsol-udstyr.

Samtidig vil Logitech også iværksætte en spareplan, der skal finde besparelser for næsten en halv milliard årligt.

"Min plan er at bringe Logitech tilbage til stabil profitabilitet hurtigst muligst," udtaler Bracken P. Darrell.

Logitech omsætning for kvartalet, der sluttede 31. december, endte på 3,4 milliarder kroner. Underskuddet blev på en milliard kroner.  Året før havde Logitech en omsætning på knap fire milliarder i samme kvartal, hvilket dengang resulterede i et overskud på 300 millioner kroner.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Sikkerhed | København

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    Andre events | København

    Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

    Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

    Sikkerhed | Aarhus C

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil