Kun tre måneder efter at være startet som partner development manager hos EMC skal Jesper Laursen skifte visitkort. Han er nemlig fra 1. februar blevet forfremmet til posten som dansk kanalchef hos storaproducenten.
Hans udnævnelse sker, samtidig med at EMC skruer op for især træning og uddannelse af sine forhandlere.
"Vi vil gerne have, at partnerne uddanner sig, og jo mere man uddanner sig, jo flere penge kan man tjene på vores produkter," siger Jesper Laursen, som tidligere har arbejdet for forhandleren Datacon og Compaq.
EMC har pt. godt 40 danske forhandlere, som tilsammen genererer en omsætning i omegnen af 300 millioner kroner. Hovedparten af forretningen går gennem partnere som Atea, Credocom, Comm2ig NetDesign og Syskon, mens distribution varetages af SEC Datacom, som ifølge Jesper Laursen har et team på 15 personer, som alene fokuserer på EMC-produkter.
Han fortæller videre, at det er EMC's mål at skabe endnu flere loyale og strategiske partnere, som kan sætte EMC's løsninger på landkortet i konkurrencen med HP, Hitachi, NetApp og ikke mindst IBM.
Læs mere:
Gangnam style: Se EMC-nørders hyldest til Big Data
Dansk distributør: Cloud-løsninger skal sælges gennem kanalen
Nu vil EMC straffe direkte salg
Credocom og RespektIt slår sig sammen
Comm/2 i topform før fusion