Dansk distributør: Vi kommer til at købe virksomheder i 2013

Efter købet af den franske konkurrent Europarts har den danske distributør EET Europarts holdt en lille pause - men nu skal der købes op igen.

Artikel top billede

Koncerndirektør i EET Europarts John Thomas er ikke bleg for at indrømme, at integrationen af reservedelsdistributør Europarts, som EET købte sidste år, har kostet blod, sved og tårer.

"Vi har i en periode været presset til det yderste. Men nu er vi ovenpå igen," siger John Thomas.

Han er samtidig stolt over, hvor hurtigt det rent faktisk er gået for EET, som den største reservedelsdistributør i Europa, at integrere den næststørste, Europarts.

Nu mener John Thomas imidlertid, at Europarts er fusioneret så godt ind i EET, at distributøren igen har kræfter til at købe op.

""Vi har holdt en pause med opkøb, men nu skal vi i gang igen. Som jeg ser det, skal vi ud og købe et til to firmaer i løbet af 2013," siger John Thomas til Channelworld.

Han antyder blandt andet, at de næste opkøb kan ligge i Østeuropa, hvor han nævner Baltikum og Ungarn som to markeder, der kan have interesse.

"Det er ikke, fordi vi er blevet trætte af greenfield operationer [at bygge en virksomhed op fra bunden, red.], men det er hundrede gange lettere at gå ind på et marked via eksisterende spillere end at starte selv," siger John Thomas.

En del af forklaringen på, at John Thomas er klar til nye opkøb er også EET Europarts' nye lager i Ballerup.  EEt Europarts' strategi er at sende fleste mulige varer fra et centralt lager. Med det nye lager i Ballerup har distributøren mere end fordoblet kapaciteten, og det giver plads til nye opkøb.

Se billeder fra det nye lager her:

Galleri: Organiseret kaos på EET's topmoderne lager

Se også:

Galleri: EET's opkøb gennem tiderne

Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Sikkerhed | København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

20. januar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S