Se når kæresten er lystig: Ny digital kjole afslører hende

I fremtiden kan dit humør smitte af på din påklædning.

Artikel top billede

Hvis du spørger de energiske score-eksperter, vil de sikkert fortælle dig, at din date er lun på dig, hvis du ser hende pille ved sine hårlokker, når i er på date. I fremtiden er der måske slet ikke behov for at tolke på hendes kropsprog.

En hollandsk kunstner har fremvist sit kunstprojekt. En kjole der bliver gennemsigtig, i takt med at kvinden bliver mere og mere opstemt.

Der er længe blevet talt om intelligent tøj og det lige så savnomspundne intelligente køleskab, men det er stadig langt fra butikshylderne. Det hollandske projekt er da også kun et kunstprojekt, der næppe er tæt på den nærmeste Vero Moda-butik.
Kjolerne er heller ikke specielt egnet til vaskemaskiner, da de indeholder både trådløs teknologi, LED og ledninger.

Kropsprog v.2

Hollandske Daan Roosegaarde forklarer, at det er et eksperiment, der skal teste sammenspil mellem teknologi og intimitet.

"Så det bliver sociale interaktioner, der afgører hvilken grad af gennemsigtighed stoffet har. Det er med til at skabe en sensuel leg," udtaler Roosegaarde.

Han har skabt selskabskjolerne, der fremstår "normale" ved første øjekast, men som altså bliver mere og mere gennemsigtige i takt med, at kvinden kommer nærmere andre personer og kommunikerer med dem - for til sidst at blive helt gennemsigtig.

Næste generation i hans kollektion indeholder kjoler med læderstropper og lapper, så kjolen uanset sindsstemningen stadig skjuler de meste private områder på kroppen. Tredje generation af tøjlinjen bliver med herretøj.

Se mere på studioroosegaarde.net eller i videoen her:

Netcompany A/S

Network Engineer

Nordjylland

Netcompany A/S

Microsoft Operations Engineer

Nordjylland

Netcompany A/S

Erfaren databasespecialist

Nordjylland

Annonceindlæg fra DE-CIX

Hæver barren for det moderne netværk, mens den digitale transformation accelererer

Uanset deres størrelse, formål eller branche udvikler virksomheder over hele verden sig mod en mere digital arbejdsform.

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S