Nyt teleselskab: Forhandlerne er nøglen til vores succes

Giver løbende bonus til de 100 danske forhandlere, der integrerer og sælger telefoni-løsningerne til deres egne kunder.

Artikel top billede

For det forholdsvis nystartede smb-telefonselskab Flexfone, der hører med i gruppen af selskaber omkring hostingudbyderen Zitcom, er strategien klar: Deres produkter skal sælges gennem danske it-forhandlere.

Ifølge direktør Lars Aagaard er det en strategi, der giver rigtig god mening, når man taler om telefoni-løsninger, der er rettet mod smb-virksomheder.

"Forhandlerne er tættere på kunderne. I modsætning til salg af privat-telefoni, som er en stangvare, er det mere kompliceret at sælge erhvervsløsninger. Systemerne skal tilpasses og måske integreres ind i branchesystemer og CRM-systemer," siger Lars Aagaard.

Zitcom, som Flexfone er et søsterselskab til, har i forvejen gennem white label-hostingudbyderen Curanet gode erfaringer med at have et forhandlernetværk.

"Derfor var det oplagt at anlægge samme strategi på telefonidelen. I det små halvandet år, vi har været i gang, har det vist sig at være den rigtige strategi. Og vi føler, at forhandlerne har taget rigtig godt imod det," siger Lars Aagaard.

Erfaringerne fra Curanet betyder også, at Flexfone har fokus på, at forhandlerne tjener penge på at sælge Flexfones løsninger. Ikke kun som en engangsbelønning for at anvise en kunde. Forhandleren får også løbende bonus på den taletid, som deres kunder bruger.

"For os har det været vigtigt, at der er god økonomi i det for forhandlerne. For både salget og en del af supporten ligger jo hos forhandlerne," siger Lars Aagaard, der forklarer, at forhandleren kan hente løbende indtægter på op til 16 procent af omsætningen, afhængig af hvor store kunderne er.

"Vi ser på forhandlerne som en outsourcing af salget. Vi har ikke selv sælgere. Derfor skal forhandlerne også have mere."

En vigtig pointe for Lars Aagaard er også, at det er forhandlerne, der ejer kunderne. Det er forhandlerne, der laver kontrakterne.

En del af forretningskonceptet hos Flexfone er også mulighederne for at integrere Flexfones løsninger med andre it-løsninger.

"Vi har allerede i dag snitflader åbne, så forhandlere kan integrere ind i systemet.  Det kan for eksempel være en integration til et CRM-system, hvor man via telefonnummeret slår direkte op i CRM-systemet. Vi har også en forhandler, der er ved at integrere det ind i et branchesystem," fortæller Lars Aagaard.

Ifølge Lars Aagaard har Flexfone nu 100 forhandlere i stalden. Vel at mærke 100 sælgende forhandlere.

"Vores omsætning det første år er endt på omkring 4 millioner kroner. Som det ser ud nu, så kommer vi til at fordoble i år og det regner jeg også med, at vi gør næste år," siger Lars Aagaard.

Politiets Efterretningstjeneste

Datacentertekniker til PET

Københavnsområdet

Politiets Efterretningstjeneste

Sektionsleder for Systemer i PET

Københavnsområdet

KMD A/S

SAP Arkitekt

Københavnsområdet

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Infrastruktur | Frederiksberg

Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

Sikkerhed | København

Den digitale trussel er konstant, kompleks og stadigt stigende - også i den offentlige sektor

I dagens Danmark har vi indrettet os sådan, at alt kommunikation mellem det offentlige og borgerne foregår på forskellige digitale platforme, hvilket gør både borgerne og de offentlige institutioner skrøbelige overfor cyberkriminalitet. Samtidig...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

Morten Plannthin Lund

Industriens Pension