Artikel top billede

Nyt teleselskab: Forhandlerne er nøglen til vores succes

Giver løbende bonus til de 100 danske forhandlere, der integrerer og sælger telefoni-løsningerne til deres egne kunder.

For det forholdsvis nystartede smb-telefonselskab Flexfone, der hører med i gruppen af selskaber omkring hostingudbyderen Zitcom, er strategien klar: Deres produkter skal sælges gennem danske it-forhandlere.

Ifølge direktør Lars Aagaard er det en strategi, der giver rigtig god mening, når man taler om telefoni-løsninger, der er rettet mod smb-virksomheder.

"Forhandlerne er tættere på kunderne. I modsætning til salg af privat-telefoni, som er en stangvare, er det mere kompliceret at sælge erhvervsløsninger. Systemerne skal tilpasses og måske integreres ind i branchesystemer og CRM-systemer," siger Lars Aagaard.

Zitcom, som Flexfone er et søsterselskab til, har i forvejen gennem white label-hostingudbyderen Curanet gode erfaringer med at have et forhandlernetværk.

"Derfor var det oplagt at anlægge samme strategi på telefonidelen. I det små halvandet år, vi har været i gang, har det vist sig at være den rigtige strategi. Og vi føler, at forhandlerne har taget rigtig godt imod det," siger Lars Aagaard.

Erfaringerne fra Curanet betyder også, at Flexfone har fokus på, at forhandlerne tjener penge på at sælge Flexfones løsninger. Ikke kun som en engangsbelønning for at anvise en kunde. Forhandleren får også løbende bonus på den taletid, som deres kunder bruger.

"For os har det været vigtigt, at der er god økonomi i det for forhandlerne. For både salget og en del af supporten ligger jo hos forhandlerne," siger Lars Aagaard, der forklarer, at forhandleren kan hente løbende indtægter på op til 16 procent af omsætningen, afhængig af hvor store kunderne er.

"Vi ser på forhandlerne som en outsourcing af salget. Vi har ikke selv sælgere. Derfor skal forhandlerne også have mere."

En vigtig pointe for Lars Aagaard er også, at det er forhandlerne, der ejer kunderne. Det er forhandlerne, der laver kontrakterne.

En del af forretningskonceptet hos Flexfone er også mulighederne for at integrere Flexfones løsninger med andre it-løsninger.

"Vi har allerede i dag snitflader åbne, så forhandlere kan integrere ind i systemet.  Det kan for eksempel være en integration til et CRM-system, hvor man via telefonnummeret slår direkte op i CRM-systemet. Vi har også en forhandler, der er ved at integrere det ind i et branchesystem," fortæller Lars Aagaard.

Ifølge Lars Aagaard har Flexfone nu 100 forhandlere i stalden. Vel at mærke 100 sælgende forhandlere.

"Vores omsætning det første år er endt på omkring 4 millioner kroner. Som det ser ud nu, så kommer vi til at fordoble i år og det regner jeg også med, at vi gør næste år," siger Lars Aagaard.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cloud giver dig fleksibilitet, skalerbarhed og agilitet – men hvordan håndterer man sikkerheden?

Cloudsikkerhed handler om effektiv orkestrering og automatisering for at muliggøre hurtig detektion af og reaktion på hændelser. Det handler om at eliminere kompleksitet, sikre smidighed og sikre fleksibilitet. På dette seminar bliver du klogere på hvordan du planlægger, designer, implementerer og kører dit cybersikkerhedsprogram effektivt.

23. juni 2021 | Læs mere


Effektiv drift og support af applikationer i Dynamics 365 FO

Med Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations (FO) er forretningssystemet flyttet i skyen. Dermed er det slut med store opgraderingsprojekter, og virksomheder og organisationer skal i stedet være klar til løbende opdateringer, som sendes ud flere gange om året. Det kræver et særligt fokus på effektiv drift af applikationerne, hvis stabiliteten i applikationerne skal opretholdes og konkurrenceevnen bevares. I dette webinar bliver du inspireret til, hvordan du får mest muligt ud af din investering i Microsoft Dynamics 365 FO med en driftsaftale, så platformen udvikler sig sammen med din forretning.

24. juni 2021 | Læs mere


The intelligent business: From neat idea to reality

The choice to become a more intelligent business and optimize workflows is not always straightforward, but it requires that you take a step back and see the possibilities in other ways. Come inside when we try to focus on the intelligent business. Hear how SAP S / 4HANA makes processes intelligent and transforms traditional workflows.

01. juli 2021 | Læs mere






Premium
Den nye kulørte iMac er så Applesk at det næsten gør ondt – og derfor ville jeg ikke selv købe en
Apple-dyderne lever i allerbedste velgående i selskabets nye, lækre og farverige iMac – og det bør få dig til at se dig om efter noget andet.
Computerworld
Efter Windows 11-lækket: Her er de nye elementer - og lanceringsdatoen
Podcast: Hvad kan Windows 11 tilbyde? Hvad kræver det af dit hardware? Hvornår kommer det? Og hvorfor har NNIT indsat Pär Fors som ny topchef? Ham har vi mødt på hans kontor i Søborg. Få svarene i denne episode af Computerworlds nyhedspodcast.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.