TDC vælger Ericsson til at drive 5G-netværk:100 folk flyttes, pilottest parat til sommer og 4G opdateres

Dansker søger job via Facebook-annoncer

Sebastian Christensen forsøger at tiltrække sin kommende arbejdsgiver med Facebook-annoncer. Virker det?

Hvis du kigger på Facebook-reklamer i højre spalte, er de ofte for dating-sider, computerspil eller slankekure. Men du kan også få en annonce med Sebastian Christensen, der bare gerne vil have et job.

Den københavnske jobsøgende kommunikationsrådgiver har taget et fantasifuldt våben i brug i kampen om et job.

"Jeg tænkte, at folk der arbejder med onlinemarkedsføring jo ikke holder fri, når de er på Facebook. Hvis man har interesse og forståelse for onlinekommunikation, så vil man også holde et vågent øje. Det handler om at finde de rigtige kanaler og bruge dem," forklarer Sebastian Christensen.

Og netop det med at finde de rigtige kanaler er forhåbentlig Sebastian Christensens kommende arbejde. Han leder efter en stilling som kommunikationsrådgiver eller bredt inden for onlinemarkedsføring. Hans alternative jobsøgning består af Facebook-annoncer, der fører besøgende videre til hans professionelle profil på LinkedIn.

Facebook-annoncerne er målrettet, så de kun vises hos folk, der er over 30 år, har en interesse for marketing og bor i hovedstadsområdet. Se annoncen her på siden.

Har det virket?

"Jeg har ikke fået et job endnu, men der er cirka én til tre personer, der klikker om dagen. Det synes jeg faktisk er udmærket," siger Sebastian Christensen.

Via LinkedIn kan han se navnene på de personer, som klikker sig ind på profilen. Og hvis han mener, at de kunne være relevante for hans jobjagt, tager han kontakt til dem.

Hvad koster det?
Han har for nylig været på et kursus i onlinemarkedsføring, hvor han lærte at oprette nogle Facebook-test-annoncer. Efterfølgende blev han kontaktet af Facebook og gjort opmærksom på, at hans annoncer ikke var aktive. Som lokkemad har Facebook givet ham et gavekort på 300 kroner for at få ham til at aktivere annoncerne - og det er de 300 kroner, han nu bruger på sin personlige markedsføringskampagne.

Det er valgfrit, hvor meget eksponering man vil give sine annoncer på Facebook. Sebastian Christensen har sat sin klikpris til seks kroner per klik. Det betyder, at kampagnen, som begyndte i sidste måned, i alt kommer til at vare cirka to måneder.

"Hvis jeg ikke har fået job, når den udløber, tror jeg bare, jeg vil se på det som en erfaring. Men nu må vi se. Det har været sjovt at få tre fremmede til at klikke om dagen".

Men er det en vej, du vil anbefale til andre jobsøgende?

"Jeg tror sagtens, at denne type personlig markedsføring kan fungere. Jeg har heller ikke hørt eller set andre, der har gjort det. Men jeg tror, det mest optimale ville være, at man havde en hjemmeside at henvise til. Nu skal besøgende jo have en LinkedIn-profil for at se min. Og hvis de klikker på annoncen på en mobil, er der så mange trin, at flere nok falder fra i processen," siger Sebastian Christensen.

Sebastian Christensen er ikke alene om at finde alternative måder at søge job på. Se for eksempel denne fyr, der havde taget plads i den københavnske morgentrafik. Læs mere.

Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Blockchain: Fremtidens betalingsløsninger

Blockchain-teknologien er på vej ind i betalingsmiljøerne og har potentialet til at sikre og effektivisere betalingsmetoderne i høj grad. Potentialet er enormt. Men hvordan kommer du i gang? Og hvordan finder du de lavthængende frugter? Det får du svar på på dette Computerworldevent

21. marts 2019 | Læs mere


Robot Process Automation (RPA) - sådan høster du gevinsterne

Fremtidens digitale vindere fokuserer på at nedbringe driftsomkostningerne radikalt gennem digitaliserede ’touchless operations’, hvor kun undtagelser behandles manuelt, og hvor automatisering og kunstig intelligens spiller sømløst sammen. Kom og hør mere om RPA og softwarerobotter - hvordan ser teknologien ud og hvordan kommer du i gang?

26. marts 2019 | Læs mere


Mød NNIT og kom med på en rejse fra Excel-drevet budgetproces til ægte corporate performance management

På dette event får du netop en introduktion til digitalisering af CPM (Corporate Performance Management) og BI (Business Intelligence), uden at du skal vinke farvel til Excel. Du vil få introduktion til software, der omfavner Excel og optimerer dine nuværende planning-, forecasting-, og konsolideringsprocesser.

27. marts 2019 | Læs mere





Premium
En ny udbudslov kan se dagens lys i 2020: Få overblikket her
Evalueringen af den nuværende udbudslov blev sat i gang, da erhvervsminister Rasmus Jarlov udsendte et høringsbrev i demcember 2018. Lovforslaget og eventuelle ændringer forventes at ligge klar i 2020.
Computerworld
Yousee, Telmore og TDC Erhverv bliver nu en del af et helt nyt underholdningsselskab
TDC Group bliver i fremtiden splittet op i to selskaber, og det ene selskab, der kommer til at fokusere på digital underholdning har netop fået sit navn.
CIO
Tech fra Toppen: Det har CIO Mads Madsbjerg Hansen fra FLSmidth lært af flere års global it-konsolidering
Tech fra Toppen: Flere års arbejde har betydet en reduktion i antallet af it-systemer hos FLSmidth. Men processen har ikke været uden overraskelser. Hør hvad CIO Mads Madsbjerg Hansen har lært af den omfattende og globale proces.
Job & Karriere
Efter blodrødt regnskab: Nu fyrer Atea 20 medarbejdere i Danmark
Atea fyrer nu 20 medarbejdere. Det sker som en direkte konsekvens af, at den danske forretning er under pres, oplyser selskabets direktør.
White paper
Sikkerhedsimplikationerne ved digital transformation
I Fortinets rapport fra 2018 omkring sikkerhedsimplikationerne ved digital transformation, tages temperaturen på den aktuelle tilstand for Cybersecurity i organisationer rundt omkring i hele verden. Blandt de 300 respondenter viste der sig en række spændende trends. Her er et par stykker af dem: - Digital Transformation er den mest indflydelsesrige it-trend i organisationer i dag. Hele 92% svarede at det har stor indvirkning på deres forretning - Sikkerhed er den klart største udfordring i forhold til digital transformation. Hele 85% mener det har stor indvirkning på deres forretning Download hele rapporten her og få flere spændende findings.