Microsoft går nu benhårdt efter Salesforce-kunder

Microsofts position på det globale CRM-marked bliver truet af det evigt voksende Salesforce.com. Med en ny kampagne, der matcher Salesforce' priser slår Microsoft nu igen mod konkurrenten.

Artikel top billede

Microsoft åbner nu for en ny kampagne, der skal lokke flere kunder til at bruge deres cloud-løsning inden for CRM. Tilbuddet omfatter Microsofts Dynamics CRM Proffesionel (online), deres Power BI-software og Office 365 som indeholder Lync, Yammer, Word, Excel, Powerpoint, Onenote og Publisher.

I Danmark bliver prisen omkring de 393 kroner per bruger, hvilket matcher meget godt med samme prisleje, som konkurrenten Salesforce.com sælger deres Professional CRM Edition til. Den kommer dog uden en Office-suite eller BI-software.

"Tilbuddet kører allerede igennem vores partnere og frem til nytårsdag, 2014. Hvis du allerede har en Office 365-aftale, kan du opgradere til det nye tilbud til en nedsat pris, forklarer den danske Dynamics direktør hos Microsoft, René Ebbesen til Computerworld.

"Prisen er ikke alene afgørende, når en virksomhed skal vælge CRM-løsning, men vores kampagne her skal være med til at vise flere virksomheder, at vi mener, at vi kan tilbyde den bedste løsning, hvor det hele arbejder sammen, " tilføjer René Ebbesen.

Angreb mod Salesforce.com
Microsofts tilbud, som er rettet ud på alle markeder på det globale marked, kommer kun få dage før, at Salesforce.com holder deres Dreamforce-konference. Og det er uden tvivl et forsøg på at fange folk, som står og overvejer at bruge Salesforce.com's CRM-tjeneste, som fungerer fuldstændig i skyen. Salesforce.com oplevede sidste år en global vækst på 30 procent alene i 2013 - og bliver ved med at vokse.

Microsoft oplevede også en markant stigning med deres CRM-systemer på 22,8 procent globalt ifølge Gartner, men derfor skader en smule konkurrence aldrig.

"Set fra en konkurrencemæssig vinkel, så er det her et signal til, at Microsoft er blevet skrappere - mere fast bestemte på markedet. Står du og overvejer at skifte CRM-system inden for de næste 12 måneder, så skal du tale med os, " udtaler Fred Studer, General Manager for Dynamics Marketing på globalt niveau til IDG News Service.

Danmark er Microsoft-land
Salesforce.com har med deres 100 procent cloud-løsning sigtet mod skyerne og ramt stjernerne. I hvert er det en virksomhed, som gentagne gange bliver ved med at overraske med en vild vækst.

Herhjemme er der dog knap så meget pessimisme. Microsoft har altid haft en god forbindelse til de danske kunder, som længe har brugt løsningerne fra Microsoft, helt tilbage til dengang, hvor det i stedet hed Navision Damgaard.

"Vi ser en vækst på alle vores produktlinjer, men der skal stadig siges, at der flere stærke konkurrenter - deriblandt Salesforce - som vi nikker anerkendende til. De har opbygget en stærk forretning, men vi fokuserer selvfølgelig på vores løsning i samarbejde med vores kunder, så vi kan give dem det bedste produkt, " siger René Ebbesen.

Læs også:

CRM-kæmpen Salesforce lægger an til nye angreb

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Deloitte

    Danske CIO’ers evner i strategi og eksekvering er afgørende for succes med generativ AI

    Ny rapport varsler risiko for, at vi i Norden sakker bagud på teknologier med de mest markante potentialer. CIO’erne bliver afgørende for succes.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil