Telia taber 10.000 kunder i seneste regnskab men ender med et overskud på 157 millioner

Teleselskabet Telia kæmper med at holde på mobilkunderne. Det seneste regnskab fra selskabet viser, at 10.000 kunder har forladt selskabet de seneste tre måneder, alligevel lander Telia 157 millioner kroner på bunden.

Artikel top billede

(Foto: PR/ Kristian Brasen)

Teleselskabet Telia kan torsdag præsentere et regnskab med et overskud på bundlinjen på 157 millioner kroner for den danske forretning.

Det sker på trods af at toplinjen falder sammenlignet med første kvartal sidste år. Omsætningen for 2019 ender på 970 millioner kroner.

”Vores resultat for første kvartal af 2019 viser, at vi fortsat driver en stabil forretning. Trods en reduceret toplinje er vores overskud og kundebase stort set uændret. Det tilskriver jeg især vores fortsatte fokus på at forbedre vores processer og effektivitet for at give kunderne de bedste produkter og services,” siger Morten Bentzen, administrerende direktør i Telia Danmark i regnskabet.

Læs også: Telia Danmark har reduceret medarbejderstaben og er nu under 1.000 ansatte: "Vi driver en stadig mere effektiv forretning"

Faldet i omsætninge skyldes blandt andet, at Telia i første kvartal af 2019 har mistet 5.000 bredbåndskunder og 5.000 mobilkunder, skriver selskabet i regnskabet. Samtidig har man dog fået 4.000 nye fastnetkunder.

På trods af faldet på toplinjenen og kundeflugten har Telia Danmark alligevel formået at lande et resultat på bundlinjen, der er en procent højere end samme periode sidste år.

Årsagen til at Telia Danmark formår at øge resultatet selvom indtjeningen svinder ind, skal formindelig findes i, at Telia i første kvartal af 2019 også har 93 færre medarbejdere sammenlignet med sidste år.

Læs også:

Ny dom tvinger Telia til at betale stort millionbeløb efter mangeårig strid om kopiering på iPhones

Telia og Ewii går sammen i stor bredbåndsaftale: Telia flytter bredbåndskunder over på Ewiis fibernet

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S