Telia taber 10.000 kunder i seneste regnskab men ender med et overskud på 157 millioner

Teleselskabet Telia kæmper med at holde på mobilkunderne. Det seneste regnskab fra selskabet viser, at 10.000 kunder har forladt selskabet de seneste tre måneder, alligevel lander Telia 157 millioner kroner på bunden.

Artikel top billede

(Foto: PR/ Kristian Brasen)

Teleselskabet Telia kan torsdag præsentere et regnskab med et overskud på bundlinjen på 157 millioner kroner for den danske forretning.

Det sker på trods af at toplinjen falder sammenlignet med første kvartal sidste år. Omsætningen for 2019 ender på 970 millioner kroner.

”Vores resultat for første kvartal af 2019 viser, at vi fortsat driver en stabil forretning. Trods en reduceret toplinje er vores overskud og kundebase stort set uændret. Det tilskriver jeg især vores fortsatte fokus på at forbedre vores processer og effektivitet for at give kunderne de bedste produkter og services,” siger Morten Bentzen, administrerende direktør i Telia Danmark i regnskabet.

Læs også: Telia Danmark har reduceret medarbejderstaben og er nu under 1.000 ansatte: "Vi driver en stadig mere effektiv forretning"

Faldet i omsætninge skyldes blandt andet, at Telia i første kvartal af 2019 har mistet 5.000 bredbåndskunder og 5.000 mobilkunder, skriver selskabet i regnskabet. Samtidig har man dog fået 4.000 nye fastnetkunder.

På trods af faldet på toplinjenen og kundeflugten har Telia Danmark alligevel formået at lande et resultat på bundlinjen, der er en procent højere end samme periode sidste år.

Årsagen til at Telia Danmark formår at øge resultatet selvom indtjeningen svinder ind, skal formindelig findes i, at Telia i første kvartal af 2019 også har 93 færre medarbejdere sammenlignet med sidste år.

Læs også:

Ny dom tvinger Telia til at betale stort millionbeløb efter mangeårig strid om kopiering på iPhones

Telia og Ewii går sammen i stor bredbåndsaftale: Telia flytter bredbåndskunder over på Ewiis fibernet

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job