Her er Danmarks fem bedste CIO’er lige nu:Se de fem nominerede til prisen som Årets CIO 2024

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Huawei vil være et af verdens største brands

’Make it Possible’ hedder Huaweis nye branding-strategi. Den skal medvirke til, at Huawei bliver et af verdens 100 største brands inden for de kommende år.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

I 4. kvartal 2012 opnåede Huawei status som verdens tredjestørste smartphone-producent kun overgået af Samsung og Apple og Huawei sætter nu nye mål og præsenterer branding-strategien ’Make it Possible’.

Men vækstambitionerne har bestemt ikke nået loftet endnu, og Huawei lancerer nu med branding-strategien ’Make it Possible’ ønsket om at nå helt til tops. ”Make it Possible handler ikke om at hævde at kunne gøre det umulige (det ses også tydeligt i Huaweis nye video), men om at flytte grænsen for, hvad vi tror kan lade sig gøre. Om at skabe nye muligheder gennem innovativ teknologi. Det har Huawei gjort ved at lytte til forbrugernes ønsker,” siger Jing Cui, Device Country Manager, Huawei Technologies Denmark.

Mere design og kvalitet for pengene

En anden vigtig brik i Make it Possible er at udfordre grænserne for hvad man kan få for pengene. Det forsøger Huawei med Huawei Ascend P2, som kommer på det danske marked i næste måned

”Jeg tror, at Ascend P2 vil ændre danskernes syn på, hvor meget lækkert design og kvalitet, de kan få for pengene. Vi går bevidst mod fordommen om, at design og kvalitet skal gøre ondt i pengepungen,” siger Jing Cui, Huawei Technologies.

Vækst på 10 procent

Efter mere end 25 vækstfulde år i branchen har Huawei stor erfaring med telekommunikation, og den erfaring trækker virksomheden på i udviklingen af ny smartphoneteknologi. Huawei indledte for to år siden overgangen fra at være et business-brand til at blive et forbruger-brand, fra producent af traditionelle telefoner til smartphones og fra producent af low end til high end smartphones.

Vækstpilen hos Huawei Device har peget stærkt opad de seneste år. I 2012 leverede virksomheden 127 millioner enheder, heraf 32 millioner smartphones og nåede en omsætning på USD 7,5 milliarder, svarende til 43 milliarder kroner. Og det er 10 procent højere end resultatet i 2011.

Huawei har lavet et et microsite, der fortæller lidt mere om brandet. Det kan du besøge her.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
OT og IT: Modernisér produktionen og byg sikker bro efter et årelangt teknologisk efterslæb

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

30. april 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere