Avatar billede Klaus W Guru
04. december 2021 - 17:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med formel

Hej er der nogle der kan hjælpe.
Jeg er i gang med at lave en liste med navneskilte til et hold værnepligtige. Det har altid virket. Nu er det sådan at 2 af navnene kun bliver til forkortelser ikke som det skal være med fornavn som et bogstav, et punktum og så efternavn.
Man skal kikke ud for Nr. VPL 6104 og VPL 6201 i fanebladet Navneskilte med gult, her er fornavn og efternavn kun med et bogstav adskilt af punktum.
Al hjælp vil blive værdsat.
Med venlig hilsen og forsat god weekend
Klaus W
https://www.dropbox.com/s/9oh043a444wyj37/Delingsliste%202022%20-%20Kopi.xlsm?dl=0
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. december 2021 - 18:41 #1
Sæt en TRIM omkring din formel:

=TRIM(IFERROR(INDEX(Stamdata!$G$2:$N$61;MATCH(H5;Stamdata!$I$2:$I$61;0);8);""))

Jeg mener den hedder FJERN.OVERFLØDIGE.BLANKE på dansk.
Avatar billede Klaus W Guru
04. december 2021 - 19:28 #2
1000 tak. Alletider.
KW