Avatar billede Broholm Novice
13. januar 2005 - 16:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Invoke af global funktion i typelib (appobject)

Koden nedenfor forklarer det meste... Bare opret en Win32 console app. med ATL understøttelse. Det er på engelsk, da jeg også har posted det i et engelsk forum... Af en eller anden grund så fejler den altid, når jeg kalder den funktion (+nogle andre).

-Broholm

// ATLGlobal.cpp : Defines the entry point for the console application.
//

/* Should do the same as the following .vbs file (which works)

Dim w

Set w = CreateObject("Word.Application")

MsgBox(w.CentimetersToPoints(0.5))

Set w = Nothing

*/

/* IDL for CentimetersToPoints is:

[id(0x00000173), helpcontext(0x09700173)]
HRESULT CentimetersToPoints(
[in] single Centimeters,
[out, retval] single* prop);

*/

//This is for demonstration purposes only - Pardon the hardcoding of method names and values, and forgetting to invoke Quit method.

#include "stdafx.h"

#define hrCheck(hr) if(FAILED(##hr)) { return -1;};

int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
::CoInitialize(NULL);
{ //<-- Scope to force CComPtr destructors before ::CoUninitialize()
CComBSTR ProgId("Word.Application");
HRESULT hr;

CComPtr<IUnknown> pUnk;
hr = pUnk.CoCreateInstance(ProgId,NULL,CLSCTX_SERVER);
hrCheck(hr);

CComQIPtr<IDispatch> pDisp;
hr = pUnk.QueryInterface(&pDisp);
hrCheck(hr);

DISPID dispIdClass;
CComBSTR MethodName("CentimetersToPoints");
hr = pDisp->GetIDsOfNames(IID_NULL,&MethodName,1,LOCALE_USER_DEFAULT,&dispIdClass);
hrCheck(hr);

CComVariant vArg(0.5);
hr = vArg.ChangeType(VT_R4); //lpfuncdesc->lprgelemdescParam[0].tdesc.vt is 4 => VT_R4
hrCheck(hr);
DISPID dispidNamedArgs = -1;

DISPPARAMS dpArgs;
dpArgs.cArgs = 1;
dpArgs.cNamedArgs = 0;
dpArgs.rgvarg = &vArg;
dpArgs.rgdispidNamedArgs = &dispidNamedArgs;

EXCEPINFO e;
CComVariant vResult;
//vResult.ChangeType(VT_R4); //<--- Even tried this
UINT puArgErr(0);

hr = pDisp->Invoke(dispIdClass,IID_NULL,LOCALE_USER_DEFAULT,DISPATCH_METHOD,&dpArgs,&vResult,&e,&puArgErr);
hrCheck(hr); //<--- Always fails!

//I've also tried getting a pointer to the hidden _Global interface and invoking the method there... But same error.

};
::CoUninitialize();
return 0;
}
Avatar billede segmose Nybegynder
14. januar 2005 - 08:52 #1
Giver Invoke nogen fejl?
Avatar billede Broholm Novice
14. januar 2005 - 12:11 #2
Ja og nej... E_FAIL "Unspecified error"
Avatar billede Broholm Novice
14. januar 2005 - 13:48 #3
Her er lige et andet eksempel, hvir jeg går til flere yderligheder:

// ATLGlobal.cpp : Defines the entry point for the console application.
//

/* Should do the same as the following .vbs file (which works)

Dim w

Set w = CreateObject("Word.Application")

MsgBox(w.CentimetersToPoints(0.5))

Set w = Nothing

*/

/* IDL for CentimetersToPoints is:

[id(0x00000173), helpcontext(0x09700173)]
HRESULT CentimetersToPoints(
                [in] single Centimeters,
                [out, retval] single* prop);

*/

//This is for demonstration purposes only -
//Pardon the hardcoding of method names and values, and forgetting to invoke Quit method.
//I'm also aware that not all resources is released

#include "stdafx.h"

#define hrCheck(hr) if(FAILED(##hr)) {  return -1;};

int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
    ::CoInitialize(NULL);
    { //<-- Scope to force CComPtr destructors before ::CoUninitialize()
    CComBSTR ProgId("Word.Application");
    HRESULT hr;

    CComPtr<IUnknown> pUnk;
    hr = pUnk.CoCreateInstance(ProgId,NULL,CLSCTX_SERVER);
    hrCheck(hr);

    CComQIPtr<IDispatch> pDisp;
    hr = pUnk.QueryInterface(&pDisp);
    hrCheck(hr);

    DISPID dispIdClass;
    CComBSTR MethodName("CentimetersToPoints");
    hr = pDisp->GetIDsOfNames(IID_NULL,&MethodName,1,LOCALE_USER_DEFAULT,&dispIdClass);
    hrCheck(hr);

    CComVariant vArg(0.5);
    hr = vArg.ChangeType(VT_R4); //lpfuncdesc->lprgelemdescParam[0].tdesc.vt is 4 => VT_R4
    hrCheck(hr);
    DISPID dispidNamedArgs    = -1;

    DISPPARAMS dpArgs;
    dpArgs.cArgs            = 1;
    dpArgs.cNamedArgs        = 0;
    dpArgs.rgvarg            = &vArg;
    dpArgs.rgdispidNamedArgs = &dispidNamedArgs;

    EXCEPINFO e;
    CComVariant vResult;
    //vResult.ChangeType(VT_R4); //<--- Even tried this :-(
    UINT puArgErr(0);

    hr = pDisp->Invoke(dispIdClass,IID_NULL,LOCALE_USER_DEFAULT,DISPATCH_METHOD,&dpArgs,&vResult,&e,&puArgErr); //<-- FAILS with hr = E_FAIL
    if(FAILED(hr))
        std::cout << "Invoke failed" << std::endl;
    //Ok that one fails - now get the appobject coclass and invoke thru that interface
    //Get TypeLib
    CComPtr<ITypeInfo> pTI;
    hr = pDisp->GetTypeInfo(0,LOCALE_USER_DEFAULT,&pTI);
    CComQIPtr<ITypeLib> pTypeLib;
    UINT TLindex(0);
    hr = pTI->GetContainingTypeLib(&pTypeLib,&TLindex);
    hrCheck(hr);

    //Find CoClass'es in TypeLib - BTW Any comments on how to do this more efficient than a for-loop?
    UINT iTypeInfoCount = pTypeLib->GetTypeInfoCount();
    for(UINT i(0); i < iTypeInfoCount; ++i)
    {
        TYPEKIND typeKind;
        hr = pTypeLib->GetTypeInfoType(i, &typeKind);
        hrCheck(hr);
        if(typeKind    != TKIND_COCLASS)
            continue;

        //Found a CoClass - now check for TYPEFLAG_FAPPOBJECT
        CComQIPtr<ITypeInfo> pAOTypeInfo;
        hr = pTypeLib->GetTypeInfo(i, &pAOTypeInfo);
        hrCheck(hr);

        TYPEATTR* pAOTypeAttr;
        hr = pAOTypeInfo->GetTypeAttr(&pAOTypeAttr);
        hrCheck(hr);
        if((pAOTypeAttr->wTypeFlags    & TYPEFLAG_FAPPOBJECT) != TYPEFLAG_FAPPOBJECT)
        {
            pAOTypeInfo->ReleaseTypeAttr(pAOTypeAttr);
            continue;
        };

        //Found AppObject
        CComBSTR name;
        hr = pTypeLib->GetDocumentation(i, &name, 0, 0,    0);
        hrCheck(hr);

        //Enumerate the coclass's interfaces (only one in this case)
        for(int    j(0); j    < pAOTypeAttr->cImplTypes; ++j)
        {
            //Get GUID of implemented interface
            CComQIPtr<ITypeInfo> pAOTypeInfoImpl;
            HREFTYPE hRefType;
            hr = pAOTypeInfo->GetRefTypeOfImplType(j,&hRefType);
            hrCheck(hr);
            hr = pAOTypeInfo->GetRefTypeInfo(hRefType,&pAOTypeInfoImpl);
            hrCheck(hr);
            TYPEATTR* pAOTypeAttrImpl;
            hr = pAOTypeInfoImpl->GetTypeAttr(&pAOTypeAttrImpl);
            hrCheck(hr);

            //Create instance of coclass, requesting the implemented interface
            CComPtr<IDispatch> pAODisp;
            hr = pAOTypeInfo->CreateInstance(NULL,pAOTypeAttrImpl->guid,(void**)&pAODisp);
            pAOTypeInfoImpl->ReleaseTypeAttr(pAOTypeAttrImpl);
            hrCheck(hr);

            //Get ID and Invoke
            hr = pAODisp->GetIDsOfNames(IID_NULL,&MethodName,1,LOCALE_USER_DEFAULT,&dispIdClass);
            hrCheck(hr);
            hr = pAODisp->Invoke(dispIdClass,IID_NULL,LOCALE_USER_DEFAULT,DISPATCH_METHOD,&dpArgs,&vResult,&e,&puArgErr);
            hrCheck(hr); //<---    Still fails! :-(

        };
        pAOTypeInfo->ReleaseTypeAttr(pAOTypeAttr);
    };
    ::CoUninitialize();
    return 0;
}
Avatar billede Broholm Novice
14. januar 2005 - 19:35 #4
Jeg fandt selv fejlen... Det skulle være DISPATCH_METHOD|DISPATCH_PROPERTYGET