Sådan slipper du for fejl i posten

Henter du post fra flere mailkonti og skulle den ene af dine mailkonti af en eller anden grund ikke svare, kan du slippe for irriterende fejlmeddelelser. Se her hvordan.

Der er ikke noget mere irriterende, end når en af dine mailkonti ikke svarer, hver gang Outlook forsøger at hente post.

Det betyder, at når Outlook opdaterer de postkasser, den håndterer for dig, så får du en fejlmeddelelse, som du skal klikke på OK-knappen i, for at dialogboksen forsvinder igen.

Det vil sige, at hver gang du henter post, bliver du forstyrret i dit arbejde - og som alle ved, så har for mange forstyrrelser en uheldig indvirkning på koncentrationen.

Spørgsmålet er så, hvordan du slipper for at få den forstyrrende fejlmeddelelse igen og igen, lige så længe der er problemer med en af dine mailkonti?

Send/Modtag-grupper

Løsningen på problemet finder du ved at tilpasse den Send/Modtag-gruppe, du anvender i Outlook. En Send/Modtag-gruppe definerer hvilke mailkonti, kalendere og SharePoint-arbejdsområder, Outlook henter informationer fra samt hvilke RSS-kilder, der hentes nyheder fra.

Som standard anvender Outlook én Send/Modtag-gruppe, som indeholder samtlige mailkonti, kalendere, SharePoint-arbejdsområder og RSS-kilder, der medtages i din Outlook-profil.

Du kan definere og anvende forskellige Send/Modtag-grupper, alt efter hvor du befinder dig. Hvis for eksempel nogle SharePoint-arbejdsområder eller mailkonti kræver, at du er på indersiden af virksomhedens firewall, for at få adgang til dem. Ja, så kan du oprette en "Ude"-Send/Modtag-gruppe, der undlader at opdatere disse.

Så slipper du for at få irriterende fejlmeddelelser, når der ikke er forbindelse til alle de informationskilder, du har samlet i Outlook.

Du kan også tilpasse en eksisterende Send/Modtag-gruppe, så den midlertidigt ikke henter eksempelvis post fra en bestemt mail-konto, måske fordi mailserveren er nede, eller du befinder dig et sted, hvor du ikke kan oprette forbindelse til den.

Tilpasningen foregår ved at fjerne markeringen af den pågældende mailkonto i listen over mailkonti, som hører til den pågældende Send/Modtag-gruppe. Resultatet er, at du ingen irriterende fejlmeddelelser får og kan arbejde uforstyrret videre i ro og mag.

Når så mailserveren for den pågældende mailkonto bliver tilgængelig igen, kan du slå hentning af post fra mailserveren til ved atter at markere mailkontoen i listen. Så henter Outlook på ny post fra mailkontoen ganske som før den pågældende mailserver blev utilgængelig.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cyber Briefing

Computerworld giver dig hver måned 30 minutter med de nyeste cybertrusler, konkrete angreb og brugbare råd. Få indsigt i AI og sikkerhed, compliance, risikovurdering og forsvarsstrategier. Tilmeld dig næste Cyber Briefing nu.

14. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere