TDC overvejer ekstra-regning for kundeservice

Teleselskabet TDC overvejer at gøre det valgfrit for kunderne om de vil have kundeservice eller ej. Fravælger man servicen bliver det billigere. Beholder man den kan man se frem til en prisstigning.

Drop kundeservicen og spar penge på dit abonnement. Vælg en femstjernet udgave og få en prisstigning. Sådan lyder ideen bag et nyt kundeservicekoncept i TDC, som Jyllands-Posten skriver om i dag.

Ideen kommer dagen efter, at vi her på IT-avisen ComON kunne fortælle om en undersøgelse, der viser at de nordiske teleselskaber halter eget efter, når det netop kommer til området for kunderservice. Og derfor er det jo meget nærliggende, at kunderne nu får mulighed for at droppe servicen - eller selv vælge om man vil have ordentlig betjening.

»I fremtiden vil kunderne komme til at opleve en differentieret kundeservice, hvor der frit kan vælges mellem alt lige fra ikke at have nogen service til en platinløsning, der giver 24 timers service og oven i købet inkluderer, at kunden kan bede om at få en servicetekniker på besøg døgnet rundt,« forklarer Lars Torpe Christoffersen, adm. direktør i TDC's fastnetforretning, TDC Totalløsninger til Jyllands-Posten.

Ifølge Forbrugerrådet er det nye tiltag en god ide.

»Men som forbruger må man til enhver tid kræve at kunne komme i kontakt med sit teleselskab og få råd og vejledning om de mest basale ting,« mener telepolitisk medarbejder i Forbrugerrådet Anders Hjorth Jensen - ifølge Jyllands-Posten.

Skiftet til det nye koncept, som endnu ikke ikke ligger helt fast, skyldes ifølge TDC-bossen, at selskabet hidtil ikke har været dygtigt nok til at omsætte kundeservice til større omsætning. I 2003 faldet TDC's salg i fastnet-forretningen med 800 millioner kroner. Og ifølge Jyllands-Posten vurderer flere analytikere, at selskabet over de næste ti år går yderligere fem milliarder kroner ned i fastnet-salget.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car