Gatetrade klar med ny strategi

E-markedspladsen Gatetrade lægger ny strategi efter salget til Consolidated Holdings.

Efter Consolidated Holdings i juli overtog hele aktiekapitalen i Gatetrade, er virksomheden nu klar med en ny strategi, der indebærer en ny prisstruktur og en forbedret brugergrænseflade.

Gatetrade.net er stedet hvor indkøbere og leverandører mødes, og listen over indkøbere tæller mange offentlige myndigheder og instanser, der står for en tredjedel af omsætningen. Langt den største del af omsætningen skyldes dog en række store private kunder, som eksempelvis Mærsk Data og Danske Bank.

Men Gatetrade har haft meget svært ved at nå et fornuftigt omsætningsniveau, og virksomheden er i øjeblikket ikke en rentabel forretning. Derfor lancerer Gatetrade nu strategien under mottoet »tid til forandring«.

Gatetrade vil opdele deres ydelser i moduler, så kunderne kan nøjes med lige præcis det, de har brug for til at begynde med.

I øjeblikket indeholder Gatetrade-pladsen et system, der klarer alle købets eller salgets faser fra ordren afgives til fakturaen bogføres, men nu skal kunderne kunne vælge hvilke ydelser, de vil bruge. Derefter kan virksomhederne opgradere deres løsning efterhånden som de får brug for det.

Desuden skal brugergrænsefladen forenkles, så det bliver mere overskueligt at benytte de mange funktioner.

Men det centrale i den nye strategi er den nye prisstruktur, der skal gøre Gatetrade mere attraktivt for nuværende og fremtidige kunder.

»Med den nye prisordning betaler man et abonnement, som er et fast beløb uanset hvor meget man bruger markedspladsen. Jo mere man bruger pladsen, jo billigere bliver det,« siger administrerende direktør i Gatetrade, Steen Gede, til IT-avisen ComON.

Annonceindlæg fra Conscia

Få en hurtigere, billigere og mere sikker AI-rejse

Slip for uforudsigelige omkostninger i skyen og opnå fuld datakontrol med en AI-pod, der samler al nødvendig infrastruktur i dit eget datacenter.

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S