Blue Tags-teknologi sat til salg

Kuratoren i det kuldsejlede it-hus, Blue Tags, har klistret til salg-skiltet på virksomhedens teknologi. Værdierne skal realiseres for at finansiere en gæld på flere millioner kroner.

Da teknologivirksomheden Blue Tags fra Aalborg i starten af september begærede sig selv konkurs, skete det med en gæld på flere millioner kroner. Det oplyser kurator i boet efter Bluetooth-pionererne, Niels Boysen til IT-avisen ComON.

Derfor er han nu gået i gang med at finde penge til kreditorerne - og det vigtigste punkt i den plan er at finde en køber til selskabets teknologi.

»Det der skal ske nu er, at vi som ved et ethvert andet konkursbo vil forsøge at realisere værdierne, og her er Blue Tags' teknologi klart det største aktiv i selskabet. Derfor vil jeg nu forsøge at finde købere, der kunne være interesseret i at overtage teknologien,« forklarer Advokat Niels Boysen, Advokatfirmaet Dahl, Koch & Boll til IT-avisen ComON.

Mens Blue Tags førte en aktiv tilværelse som selskab, lykkedes det virksomheden at få blandt andre Tivoli i København til at købe en løsning baseret på virksomhedens teknologi.

Den succes håber Niels Boysen nu at kunne gentage, blot for hele virksomheden.

»Det er svært at sige, hvor stor interesse, der vil være for teknologien, men jeg anser det som sandsynligt, at jeg finder en køber,« fortæller Niels Boysen.

Endnu er der dog ikke nogle potentielle købere, som har henvendt sig til advokaten.

Læses lige nu

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Sektionschef til Cyberdivisionens Infrastruktursystemer i Hvidovre

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Test Consultant

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    IT Manager

    Nordjylland

    Annonceindlæg fra Deloitte

    Danske CIO’ers evner i strategi og eksekvering er afgørende for succes med generativ AI

    Ny rapport varsler risiko for, at vi i Norden sakker bagud på teknologier med de mest markante potentialer. CIO’erne bliver afgørende for succes.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S