World of Warcraft kommer som magasin

Det store it-forlag Future Publishing er på vej med magasin om World of Warcraft. Det vil nærmere blive en coffee-tabel book end et traditionelt magasin.

Forlaget Future Publishing kan have opdaget en krukke guld for enden af regnbuen. Om kort tid lancerer de et kvartalsmagasin om World of Warcraft. Med over 11 millioner lidenskabelige spillere kan det blive en god forretning. Future tror så meget på ideen, at de dropper annoncer i bladet. I stedet bliver det udelukkende abonnementsfinansieret. Normalt er værdien af en enkelt annonce ellers det samme som værdien af hundredevis af læsere.

"Bladverdenen er presset. Men det er især de blade der en baseret på en annoncemodel der lider. Læsetallene på vores magasiner går op. Især er der fremdift i nichetitlerne," siger John Gower fra Future Pulishing til Cnet.

Bladet bliver det officielle WOW blad, og bliver produceret i samarbejde med Blizzard. Man skal derfor ikke forvente artikler om, hvilken goldfarmer der sælger til laveste pris. Hvert blad bliver på mindst 148 sider, og Future ser det nærmere som en coffee-table-book end som et magasin. Der vil være masser af artwork, bag spillet-historier og nyheder.

Der findes dog allerede et væld af information om World of Warcraft online. utallige sites skriver ikke om andet. De store forkromede featurehistorier er der også en del af. For eksempel denne historie om WOW fra eurogamer.

Future Publishing har aftaler med flere danske forlag. Blandt andet er blade som Alt Om Data og T3 fra forlaget Audio Media delvist oversættelser af Futures magasiner. Derfor kan vi sagtens komme til at se en dansk udgave af det officielle WOW magasin. Første udgave udkommer på WOWs fem års fødelsesdag senere i år.

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Sikkerhed | København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    20. januar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S