Microsoft vil sende reklamer til hotmail-adresser

Microsoft vil begynde at tage betaling for at putte reklamer direkte ind i mailboksen hos sine mere end 500.00 danske Hotmail-brugere. Selskabet forventer at tjene mange penge på den nye ide.

Den danske afdeling af Microsoft vil vinde et helt nyt marked. Selskabet vil i fremtiden begive sig ind på markedet for mail-reklamer, skriver Berlingske Tidende.

I Danmark har Microsoft over 500.000 registrerede Hotmail-brugere, og de er disse brugere, som selskabet vil sende reklamerne til. Systemet kommer til at fungere således, at brugerne skal acceptere at få tilsendt reklamerne, og når det er sket, vil reklamerne begynde at sive ind i mailboksen fra de selskaber, som Microsoft indgår samarbejde med.

"Vi regner med at det vil blive en meget stor indtægtskilde for os, og jeg håber, at vi kan få mindst 200.000 brugere i vores database til at modtage reklamemails," siger Jens Lernø, country manager for MSN hos Microsoft i Danmark.

Primært er det de store selskaber i Danmark, som Microsoft håber at få med på ideen. Indtil videre har selskabet indgået aftaler med 20-30 stykker. Et af dem er TDC Mobil.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere