Twitter mangler vision for sin egen fremtid

Twitter-chef erkender, at han mangler en langsigtet vision for tjenestens fremtid.

Artikel top billede

I et interview med den britiske avis The Telegraph erkender den nye chef for Twitter, Dick Costolo, at firmaet mangler en langsigtet vision for sin fremtid. Twitter har problemer med at definere, hvad firmaet egentlig er og hvordan det skal udvikle sig fremover.

”Jeg arbejder lige nu på at få klarhed over det. Jeg forsøger at definere Twitters formål på lang sigt. Vi vil kunne svare mere specifikt på det i den nærmeste fremtid,” siger Costolo til avisen.

Costolo har overtaget stillingen som chef for Twitter efter medstifteren Evan Williams, som fremover skal fokusere på produktudvikling. Den anden medstifter, Jack Dorsey, er formand for selskabets bestyrelse.

Han mener at det er brugerne, der har defineret Twitters formål og mission.

”Det er svært at snakke om Twitters vision uden at tage hensyn til, at en stor del af formålet med tjenesten er blevet defineret af brugerne over årene. Brugerne har fundet på mange dele af tjenesten, som den hashtag som mange bruger på så forskellige måder,” siger Dorsey til avisen.

Han mener at Twitter skal fortsætte med at lytte til brugerne, men også selv komme med ideer til nye funktioner.

Den store udfordring for Twitter nu er at bevare firmaets kultur samtidig med at der udvides og åbnes nye kontorer verden rundt. Twitter har nu 325 ansatte og man er nået til det punkt, hvor alle ikke længere kender navnene på de andre ansatte, fortæller Costolo.

I øjeblikket er alle Twitters datacentre i USA, men der skal etableres nye i andre dele af verden. Den internationale udvidelse skal starte med Japan og Storbritannien, hvor Twitter allerede har et partnerskab med Digital Garage.

Det første kontor bliver snart åbnet i London, men Twitter vil ikke sætte en præcis dato på. Selskabet fortæller dog, at der primært bliver tale om salgskontorer i udlandet, mens produktudviklingen stadig skal foregå i USA.
 

Annonceindlæg fra Conscia

Internettets smutveje er smarte – men hvad gør I for at sikre dem?

Det er fristende at spare tid med lækre internetapps og GenAI. Men pas på. Uautoriseret brug risikerer at underminere hele forretningsgevinsten.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S