B&O i børsfremgang trods faldende overskud

Ovenpå dagens regnskab er Bang & Olufsen steget voldsomt på Fondsbørsen. Det nye fladskærms-tv, BeoVision 6, er blevet godt modtaget, fortæller virksomheden.

Den danske radio/tv-producent Bang & Olufsen overgik analytikerne forventninger ved dagens fremlæggelse af regnskabet for 1. halvår af 2003/2004.

Selskabet fik et ordinært resultat før skat på 109 millioner kroner, hvilket ifølge Børsen Online, ligger en del over aktiespekulanternes forventninger på 90 millioner kroner. Det sendte aktien i vejret med 7,65 procent til kurs 288 - det højeste niveau siden marts 2001.

I samme periode sidste år havde B&O et overskud på 136 millioner kroner. Selskabet har dog haft problemer med salget i Tyskland og USA, og derfor var det ventet, at salget ville blive lavere.

Udover Tyskland og USA er salget af Bang & Olufsen-produkter gået tilbage i Holland, Schweiz, Italien, Frankrig, Spanien og Portugal. Til gengæld handler danskerne, briterne og asiaterne mere med Struer-virksomheden.

Omsætningen blev i alt 1.709 millioner kroner - mod 2.058 millioner kroner i samme periode året. For hele året venter Bang & Olufsen et resultat på 300-330 millioner kroner.

Sammen med præsentationen af regnskabet meddeler B&O, at selskabets nye store produktlancering, fladskærm-fjernsynet BeoVision 6, er blevet godt modtaget af såvel forhandlere og kunder. Selskabet venter dog først for alvor, at salget vil slå igennem i løbet af det kommende halvår.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S