TDC brænder kunderne af

TDC har ingen fast procedure for at underrette kunderne i forbindelse med arbejdsnedlæggelser. Torsdag måtte kunder i Københavnsområdet således vente forgæves på teknikerne.

Hvis telefonen eller internet-forbindelsen strejker, må man tilkalde en tekniker. Hvis også teknikeren strejker, så har man et problem.

Det måtte TDC's kunder i Københavns-området sande torsdag, da 120 medarbejdere hos TDC Installation nedlagde arbejdet.

TDC har nemlig ingen praksis for, hvorledes kunderne kan underrettes, hvis ikke teknikeren kommer i det aftalte tidsrum. Dermed risikerer kunderne i værste fald at spilde en halv arbejdsdag på at vente på en tekniker, der aldrig dukker op.

»I de tilfælde, hvor vi har et mobilnummer, kan vi forsøge at få fat i folk, men ellers har vi ikke mulighed for at kontakte kunderne,« siger pressechef hos TDC, Kim Schaumann, der ikke er klar over, hvor mange kunder TDC fik fat i eller hvor mange, der ventede forgæves.

»Vi sendte de teknikere ud vi kunne, men der er nogen, der er blevet snydt, og det er vi kede af,« siger Kim Schaumann.

Teknikerne nedlagde arbejdet i går, men er her til morgen startet igen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere


Sådan drager du fordel af AI, Power Apps og branchemoduler med Business Central

Få hands-on viden om, hvordan du kan skalere din virksomhed med AI, Power Apps og branchemoduler i Dynamics 365 Business Central.

03. oktober 2025 | Læs mere