Tele Danmark klar med Internet over kabel-tv i Århus

Det bliver i første omgang kabel-tv kunder i Skåde
og Højbjerg ved Århus, som kan benytte Tele Danmarks nye tilbud om højhastigheds adgang til Internet.

Tele Danmarks nye løsning, "WebSpeed", giver to-vejs Internet-forbindelser over kabel-tv nettet. I modsætning til det system, som Tele Danmark allerede har tilbudt i længere tid, kan data både modtages og sendes over kabel-modemet - man behøver altså ikke ringe op med et almindeligt modem.


WebSpeed-kunder betaler en fast pris (flatrate) for ubegrænset adgang til Internet. Prisen afhænger af hastigheden. Med 64 kbit/s. koster det 149 kr. om måneden, 256 kbit/s. koster 199 kr. og den hurtigste forbindelse med 512 kbit/s. koster 399 kr.


Dertil kommer prisen for selve kabel-modemet, som sælges for 995 kr. inklusive installation frem til den 31. december. Oprettelse koster 299 kr. med 64 kbit/s., mens de andre forbindelser er gratis at oprette.


De første som kan udnytte det nye tilbud bliver Tele Danmark Kabel-TV's kunder i Skåde og Højbjerg ved Århus. Senere kommer resten af Århus, Aalborg, Odense, Silkeborg og Frederiksborg.


Konkurrenten Stofa har i længere tid tilbudt to-vejs Internet-forbindelser over kabel-tv nettet, men systemet er ikke landsdækkende.




Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Fremtidens it-ressourcer – sådan tiltrækker og fastholder I de bedste medarbejdere.

Danmark kommer til at mangle 19.000 it-specialister frem mod 2030 – og det kommer til at hæmme de danske virksomheders forretningsevne. På konferencen vil du få inspiration til og konkret viden om, hvordan du får fat i og fastholder de bedste it-profiler i et marked med høj efterspørgsel og relativt få ansøgere.

22. november 2018 | Læs mere


Roundtable: Muligheder og gevinster med RPA

RPA - robot proces automation - er for alvor på vej frem i mange organisationer: Der er meget store muligheder for de fleste organisationer i software-robotter, der er relativt nemme at opsætte.

22. november 2018 | Læs mere


CRM: Bedre og mere effektiv kundehåndtering i en digital tidsalder

Hør om implementering, processer og forandringsledelse - og få et indblik i helt konkrete løsninger, værktøjer og lær hvordan du får effektiviseret den interne administration og løftet kundeoplevelsen

27. november 2018 | Læs mere





Premium
Dansk universitet lukker it-uddannelse efter krav om færre udenlandske studerende: “Det er i høj grad et tilbageskridt”
Aalborg Universitet har meddelt at man lukker i alt syv uddannelser, herunder en it-uddannelse hvor undervisningen idag foregår på engelsk. “Det er i høj grad et tilbageskridt,” lyder det fra IT-Branchen til Computerworld.
Computerworld
Yousee varsler prisstigninger på op til 36 procent - skal være med til at finansiere fiber-udrulning
Yousee varsler prisstigninger på både tv-pakker og bredbånd. Pengene skal blandt andet være med til finansiere fiber-investeringer.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Manden bag Stack Overflow til softwareudviklere og folk i it-branchen: Disse ting skal du lære, hvis du vil undgå at blive tromlet totalt
Interview: Manden bag Stack Overflow og Trello har en opsang til folk i it-branchen. Her er de kompetencer, som du bare skal tilegne dig nu.
White paper
Millennials – Kommuniker med den nye generation
Mange virksomheder har en stor udfordring når det gælder Millennials. De er online hele tiden, har sociale medier som omdrejningspunktet i deres hverdag, og har meget høje forventninger til god service. De vægter værdier som tilgængelighed, hurtighed og kontinuitet meget højt, og det skal afspejle sig i den service I som virksomhed yder dem. Det er en del virksomheder slet ikke forberedte på. I dette whitepaper gennemgår vi, hvordan du skal gøre for at kommunikere med den nye generation.