CBB: TDC lokker vores kunder tilbage med prisdump

Teleselskabet CBB Mobil dokumenterer nu problemerne med at skifte teleselskab over for TDC. Selskabet hævder desuden, at TDC bruger skiftetiden til at lokke kunderne tilbage, og overvejer derfor retssag.

TDC krævede skriftlig dokumentation fra de små konkurrenter CBB Mobil og Tele2 på, at problemerne med at flytte kunder fra TDC til de mindre selskaber vitterlig er så store, som selskaberne hævder. De to mindre konkurrenter beskylder TDC for bevidst at sylte sager, hvor kunder vil skifte selskab.

Den opfordring har CBB Mobils administrerende direktør Teddy Søgaard Pedersen nu taget til sig, og vil senere i dag, fredag, fremsende skriftlige beviser til TDC for de anklager, som virksomheden har fremlagt.

»Selvfølgelig har vi bevis for så voldsomme påstande. I uge 37, som var en af de værste uger, ønskede 400 kunder at skifte fra TDC til CBB. Af dem blev 206 afvist med fejlkode 376, som er betegnelsen for at fuldmagten ikke er modtaget. Jeg nægter simpelthen at tro på, at det er tilfældet,« siger CBB Mobils Teddy Søgaard Pedersen til IT-avisen ComON.

»Hvis det skulle være tilfældet må Postdanmark jo nærmest være holdt op med at dele breve ud,« fortsætter CBB-direktøren, der nu er begyndt at sende brevene anbefalet.

Forsøger at stjæle kunder
»Det er desuden meget bemærkelsesværdigt, at mange af de kunder, som har forsøgt at skifte til os, er blevet kontaktet af TDC i perioden. Formålet med opkaldet er angiveligt at lave en markedsundersøgelse, men ender altid med, at abonnenten bliver tilbudt et abonnement, som er billigere end det, vedkommende forsøger at skifte til hos os,« siger Teddy Søgaard Pedersen til IT-avisen ComON.

Fredag er repræsentanter fra TDC mødt personligt op hos CBB Mobil for at tale om problemerne, men hvis ikke de kan løses ad den vej, overvejer Teddy Søgaard Pedersen at tage skrappere midler i brug.

»Det er klart at jeg vil drøfte den her sag videre med den juridiske afdeling i Sonofon. Og hvis det ikke bliver bedre, vil vi undersøge vores muligheder ad den vej,« siger Teddy Søgaard Pedersen.

TDC afviser anklager
I en meddelelse til pressen fredag afviser TDC igen samtlige anklager fra CBB Mobil. I september har det i kun i fem procent af tilfældene ikke kunnet lade sig gøre at flytte en kunde, skriver TDC:

»En foreløbig analyse af tal fra TDC Mobil har vist, at TDC i september fra Sonofon inklusiv CBB har modtaget sammenlagt 6.515 forespørgsler om overflytning af kunder fra mobilselskaber på TDC Mobils net, det vil sige TDC Mobil, Telmore, L'easy med flere til selskaber på Sonofons net, det vil sige Sonofon, CBB med flere. Af dem blev 307 blevet afvist med oplysninger om, at fuldmagt mangler. Sonofon ejer CBB, og i TDC's systemer kan vi ikke skille CBBs kunder ud fra Sonofons,« lyder det fra TDC.

TDC kalder desuden CBBs eksempler for et groft misvisende billede af de faktiske forhold.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | Online

ERP Insights 2025

Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job