B&O i kraftig salgsnedgang

Bang & Olufsen er gået tilbage over hele verden - på nær Storbritannien og Asien. Forbrugerne vender ryggen til selskabet, der dog har formået at øge indtjeningen.

Forbrugerne har vendt ryggen til den danske elektronikproducent, Bang & Olufsen. Det seneste kvartalsregnskab viser tilbagegang på samtlige markeder på nær Asien og Storbritannien. Således omsatte Bang & Olufsen for 2,66 milliarder kroner i de seneste tre kvartaler - en tilbagegang på hele 425 millioner kroner i forhold til samme periode sidste år.

Trods det voldsomme omsætningsfald, formåede selskabet at øge indtjeningen på bundlinjen fra 251 millioner kroner til 271 millioner kroner. Samtidig fastholder B&O sine forventninger til det samlede årsresultat før skat på 300-330 millioner kroner. Det sendte umiddelbart efter regnskabet aktien i vejret med fem procent på Københavns Fondsbørs.

Trods aktiestigningen kommer man ikke uden om, at B&O har problemer. Især i Central- og Sydeuropa er B&O gået tilbage. Selv forklarer ledelsen tilbagegangen i Sydeuropa med,at markedet er præget af skiftet til fladskærmsteknologi. Derimod er selskabets blødende sår i USA ved at blive lukket - tabet her skyldes udelukkende dollarens svage udvikling.

Bang & Olufsens udvikling i Central og Sydeuropa - målt i lokal valuta:
Tyskland - tilbagegang på 24 procent
Schweiz - tilbagegang på 22 procent
Holland - tilbagegang på 20 procent
Spanien/Portugal - tilbagegang på 13 procent
Frankrig - tilbagegang på 12 procent
Italien - tilbagegang på 18 procent
Belgien - tilbagegang på 22 procent
Østrig - tilbagegang på 23 procent

Folkekirkens Nødhjælp

ERP IT System Owner

Københavnsområdet

Jyske Bank

Kvantitativ Analytiker

Midtjylland

Netcompany A/S

IT Manager

Midtjylland

Annonceindlæg fra DE-CIX

Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

Navnenyt fra it-Danmark

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job