Få Snow Leopard for en slik

Wall Street Journal og New York Times afslører Apples hemmelighed.

Man kan spare 140 dollars på Apples nye Snow Leopard. Det afslører to af USA's mest indflydelsesrige kommentatorer. Det er højst usædvanligt, at velrenommerede aviser vejleder læserne i besparelser der formentlig bryder Apples EULA.

Snow Leopard kommer i to versioner. Den fulde version er til Apple-brugere der ikke har styresystemet Leopard i forvejen. Den koster 169 dollars inklusiv iLife og iWork 09. Den anden version er en opgradering til Leopard kunder, der kun skal slippe 29 dollars. I sin anmeldelse afslører Wall Street Journals Walt Mossberg, hvordan man kan spare 140 dollars på styresystemet. 

"Her er et tip: Apple indrømmer, at 29 dollars versionen fungerer på macs der kører med Tiger, så du kan spare de ekstra 140 dollars," skriver han.

New York Times profilerede blogger David Pogue følger i Mossbergs fodspor. Han skriver det dog ikke direkte i sin interessante anmeldelse af Snow Leopard. I stedet skriver han på sin Twitter:

"Vores tests viser, at 10.6 Snow Leopard dvd'en også virker på Tiger macs(selv om Apple hævder, at det kræver Leopard," skriver han.

Selv om det ikke står i New York Times spalter, så er testen udført med en Snow Leopard, som Pogue har fået stillet til rådighed i sin egenskab af kommentator på avisen. Sagen kan føre til en reprimande til de to. Men de får formentlig ikke samme behandling som filmanmelderen Roger Friedman, der tidligere i år blev fyret fra sin tjans som anmelder på Fox News efter, han anmeldte en ulovlig kopi af Xmen Origins Wolverine. I det tilfælde begik Friedman en decideret ulovlighed, mens Pogue og Mossberg blot anviser en måde at bryde et Apples private retningslinjer.

I sin anmeldelse af Snow Leopard kommer David Pogue i øvrigt ind på den glædelige tendens, at Snow Leopard er en slanket og trimmet udgave af forgængeren. Lige som med Windows 7 tyder det på, at branchen er ved at bevæge sig bort fra at fylde flere og flere unødvendige funktioner på i hver udgave.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S