Artikel top billede

Ny farve og færre gebyrer skal forbedre Telias omdømme

Telia skifter logo-farve fra pink til lilla. Sammen med fjernelsen af gebyrer og uigennemskuelige farver, skulle det gerne betyde farvel til et dårligt omdømme, lyder det fra Telias nye direktør.

Fra i dag skifter Telia farve fra pink til lilla. Det er et led i en stor re-branding af hele TeliaSonera-koncernen, der skal "vise international styrke og lokal ekspertise", som det lyder i en pressemeddelelse.

Udover ny farve og nyt design, disker Telia også op med en ny strategi. Telias nye tilgang til markedet lader nu til at markere sig ved enklere og mere fleksible abonnementer til lavere priser og også ved et farvel til nogle upopulære gebyrer. Til gengæld sænkes niveauet for tilskud til telefoner.

Telia stopper på den baggrund for salg af de gamle abonnementer – Basic, ON og Xpress – og vil fremover kun have de enklere, mere fleksible og billigere abonnementer Flex og FlexMobil, hvor der fx ikke er opkalds- og opkaldsforsøgsafgift. Telia re-lancerer også produktet Business Value til mindre virksomheder med lavere priser og data inkluderet.

Derudover kommer Telia med et stærkt forbedret nordisk roamingtilbud, hvor datapriserne sænkes med op til 90 pct., samtidig med at de eksisterende tale-produkter Telia Fritid/Business/Mobiz Sverige suppleres af tilsvarende produkter, som dækker i hele Norden. Og endelig lanceres en ny selvbetjeningsapplikation til smartphones, så Telia’s kunder nemt kan holde øje med deres forbrug.

Søren Abildgaard, adm. direktør i Telias mobilforretning, har Han har netop passeret de 100 dage som Telia-chef og den ny branding af telia skal i første omgang stabilisere kundebasen i 2011 og fra 2012 være basis for vækst.

”Jeg vil ikke lægge skjul på, at vi har været meget kede af at kæmpe med et dårligt omdømme. Derfor er det helt afgørende for mig at vise – ikke bare i ord, men også i handling – at vi har lyttet til kunderne. Og Telia har meget store ambitioner, som alle vi Telia-medarbejdere hver dag skal arbejde på at indfri. Er man f.eks. gæst i vores butikker, skal man have Danmarks bedste butiksoplevelse. Vi har også sagt farvel til gebyrer og tilbyder færre, enklere og mere gennemskuelige mobil-abonnementer.”




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere