3 ud af 5 danskere kender Wupti.com

Efter 5 måneder på markedet er det, ifølge en markedsundersøgelse, lykkedes onlineforhandleren wupti.com at blive kendt af 60 procent af befolkningen.

Onlinebutikken Wupti.com, der startede somt it-forhandler i november sidste år, har hurtigt opnået at blive kendt af en stor del af befolkningen.

»Vores markedsundersøgelse viser, at 60 procent af danskerne nu kender os, og at rundt regnet 20 procent af befolkningen har besøgt vores site. Det er unikt efter kun fem måneder på markedet,« siger Torben Mouritzen, adm.direktør i Wupti.com.

Han påpeger, at en stor tv-kampagne har været medvirkende til, at Wupti.com allerede efter fem måneder er blevet en af de mest kendte butikker i Danmark.

Siden starten den 13. november 2006 har Wupti.com haft mere end 20.000 kunder. I alt besøger ca. 10.000 unikke brugere Wupti.com hver dag.

»Der fandtes tilsyneladende et stort hul på markedet, som vi har udfyldt med onlinebutikken,« siger Torben Mouritsen, der af konkurrencemæssige årsager ikke ønsker at oplyse størrelsen på omsætningen indtil nu.

Har det overraskende store salg giver Wupti.com problemer med håndteringen af de mange ordrer?

»Varerne ligger fysisk rundt hos vores leverandører, det er derfra de afsendes. Vi ser dem ikke. Vi har brugt mange ressourcer på at skabe fuld integration mellem os og vores 40 samarbejdspartnere, det sikrer, at vi ikke sælger flere varer, end der er på hylderne,« siger Torben Mouritsen.

Han tilføjer, at belastningen med de mange salg især har ligget på supportlinien, som dog har klaret at have ventetider på under et minut inden man mødes af en stemme i røret.

En del af wupti.com's salg ligger indenfor kategorien hårde hvidevare. Det skyldes ifølge wupti.com, at hovedejeren, det østjyske energiselskab NRGi, som sidder på 51 procent af aktierne, gerne vil bruge Wupti.com til at markedsføre miljørigtig forbrugerelektronik.


Mere om samme emne

Event: Cyber Security Festival 2025

Sikkerhed | København

Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Carl Severin Degn Nørlyng som IT-Supporterelev ved afd. Thisted og afd. Herlev. Nyt job
IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job