Artikel top billede

Hackerangreb på spilplatformen Steam

Den store spilportal Steam er ramt af et hackerangreb. Brugerne opfordres til at ændre deres kodeord.

I en meddelelse til brugerne fortæller Gabe Newell fra Valve Software at den populære spilplatform Steam har været udsat for et hackerangreb. I første omgang så det ud til, at der kun var tale om et simpelt defacement af tjenestens debatforum. Men nu erkender Valve, at angrebet er langt mere omfattende.

"Vi har opdaget at angriberne udover vores forum også har fået adgang til en Steam-database. Denne database indeholder informationer om brugernavne, kodeord, spilkøb, e-mail adresser, faktura-adresser og krypterede kreditkort-informationer," skriver Gabe Newell.

Han tilføjer at man ikke har beviser for, at hackerne har fået fat i krypterede kreditkort-data eller andre personlige oplysninger, eller at krypteringen er blevet knækket.

"Vi har ikke beviser for misbrug af kreditkort på nuværende tidspunkt. Alligevel bør du holde øje med alle transaktioner," skriver han.

Alle brugere af debatforummet bliver nu tvunget til at ændre deres kodeord. Samtidig anbefaler Valve Software også at ændre kodeordet til sin Steam-konto - især hvis man har brugt det samme kodeord til Steam og tjenestens debatforum.

Efter hackerangrebet har Valve helt lukket for adgang til sit debatforum, men det skulle blive åbnet igen snart.

Der er 35 millioner aktive brugerkonti på Steam og angrebet kan derfor sammenlignes med det meget omtalte angreb mod Sonys PlayStation Network tidligere i år, hvor mere end 100 millioner brugere fik deres data stjålet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere