Her er Sonys Spotify-konkurrent

Gør din PlayStation til en jukebox.

Artikel top billede

På gadget-messen CES i Las Vegas får vi et glimt af de produkter, der kommer på butikshylderne lidt i fremtiden, men Sony er allerede nu klar til at lade danskere prøve kræfter med et af årets nyheder:

Mød Sonys bud på en streaming tjeneste, Music Unlimited.

Music Unlimited minder groft sagt om Spotify, WiMP og TDC Play. Men tjenesten skal ikke blot ses som endnu en af mange streamingtjenester, der pipler frem i øjeblikket.

Sony har både bunker af markedsføringskroner til at promovere tjenesten men også den fordel, at selskabet allerede er til stede i mange hjem via PlayStations og fladskærms-tv. Det kan give den nye tjeneste et mærkbart boost i opstartsfasen.

Ellers minder tjenesten på mange måder om de tilgængelige konkurrenter. Via en månedlig betaling har man adgang til 12 millioner sange fra både de store og de uafhængige pladeselskaber. Man kan lave playlister og lytte til færdiglavede toplister.

Algoritmer holder øje med musiksmagen, så afspilleren løbende bliver klogere og kan præsentere musik, som brugere sandsynligvis vil holde af.

Den fulde version koster 89 kroner. En begrænset udgave koster 49 kroner.
 

Prøv det gratis

Music Unlimited kan afspilles på Sonys tv-linje Bravia men også Blu-ray-afspillere, hjemmebiografsystemer, PlayStation 3, PSP, pc'ere, Walkman, Android-baserede tablets og smartphones.

Music Unlimited kan allerede prøves nu i en gratis periode på 30 dage. Bemærk at Sony som mange andre automatisk forlænger abonnementet, hvis man ikke afmelder det efter testperioden.

"På under ét år har vi lanceret Music Unlimited i 13 lande, som nu er tilgængeligt i flere hundrede millioner hjem og på mobile enheder verden over. I det kommende år vil vi fortsætte udviklingen og bringe tjenesten ud til endnu flere enheder og brugere," udtaler Tim Schaaff, President i Sony Entertainment Network.

Annonceindlæg fra Computerworld

Danmark i den digitale frontlinje: Forsvaret skal genoprustes – også online

Danmark står i dag i en ny type konflikt – en, hvor grænsen mellem fysisk og digital krigsførelse for længst er udvisket.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

Kelly Lyng Luvigsen

VisionBird

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil