CBC-formand: Det er nødvendigt at have webshops

Kontor Syd-direktør Svend-Aage Kjær ser ingen konflikt i at flere medlemmer har fået en stærk web-profil.

Artikel top billede

Tidligere har holdningen til at integrere onlineforhandlere i medlemsskaren hos indkøbsfællesskabet CBC været lidt lunken. Men nu er virkeligheden en anden, lyder det fra CBC-kædens formand Svend-Aage Kjær.

Han ser derfor ikke nogle problemer i at flere af CBC-medlemmerne har en stærk web-profil.

»Det er vigtig at vores medlemmer har en onlineshop. Det ser jeg kun som positivt. Jeg ser faktisk, at de helst skal kunne tilbyde deres kunder, at de kan købe via webben,« siger Svend-Aage Kjær.

CBC-kæden har traditionelt været meget geografisk opdelt, så medlemmerne i kæden ikke kom i konkurrence med hinanden. Men konkurrencebilledet bliver et andet, når man sælger via nettet.

»Jeg er kommet over det stadie. Du kan ikke konkurrere ved at holde nogen ude. Og om vi har konkurrencen indenfor kæden eller udenfor betyder ikke noget,« siger Svend-Aage Kjær.

Og så slår han fast, at CBC-kæden er en indkøbsforening. Og der tæller indkøb fra medlemmer med en webforretning lige så meget som, de traditionelle medlemmer.

»Det der med at snakke sig til rabatter betyder ikke noget længere. Men det har betydning, at have volumen. Vi skal simpelthen have volumen for at få de gode betingelser,« konstaterer han.

Da det tidligere CBC-medlem - nu krakkede Computer Centrum - blev ekskluderet i din tid, var det oppe og vende om rene onlinebutikker har sin plads i CBC. Men den diskussion mener Svend-Aage Kjær ikke der er grundlag for at tage i dag.

»Vi kan i princippet ikke være der som kæde i dag, hvis vi ikke kan tage folk ind med web-handel,« lyder den kontante vurdering fra CBC-kædens formand.

Annonceindlæg fra Computerworld

Defence Tech Denmark hjælper virksomheder med at bringe innovation ind i forsvarssektoren

Et nyt nationalt initiativ fra Industriens Fond, EIFO og Innovationsfonden – eksekveret af DTU Science Park og Teknologisk Institut– skal bygge bro mellem startups, SMV’er og Forsvaret.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S