CBC-formand: Det er nødvendigt at have webshops

Kontor Syd-direktør Svend-Aage Kjær ser ingen konflikt i at flere medlemmer har fået en stærk web-profil.

Artikel top billede

Tidligere har holdningen til at integrere onlineforhandlere i medlemsskaren hos indkøbsfællesskabet CBC været lidt lunken. Men nu er virkeligheden en anden, lyder det fra CBC-kædens formand Svend-Aage Kjær.

Han ser derfor ikke nogle problemer i at flere af CBC-medlemmerne har en stærk web-profil.

»Det er vigtig at vores medlemmer har en onlineshop. Det ser jeg kun som positivt. Jeg ser faktisk, at de helst skal kunne tilbyde deres kunder, at de kan købe via webben,« siger Svend-Aage Kjær.

CBC-kæden har traditionelt været meget geografisk opdelt, så medlemmerne i kæden ikke kom i konkurrence med hinanden. Men konkurrencebilledet bliver et andet, når man sælger via nettet.

»Jeg er kommet over det stadie. Du kan ikke konkurrere ved at holde nogen ude. Og om vi har konkurrencen indenfor kæden eller udenfor betyder ikke noget,« siger Svend-Aage Kjær.

Og så slår han fast, at CBC-kæden er en indkøbsforening. Og der tæller indkøb fra medlemmer med en webforretning lige så meget som, de traditionelle medlemmer.

»Det der med at snakke sig til rabatter betyder ikke noget længere. Men det har betydning, at have volumen. Vi skal simpelthen have volumen for at få de gode betingelser,« konstaterer han.

Da det tidligere CBC-medlem - nu krakkede Computer Centrum - blev ekskluderet i din tid, var det oppe og vende om rene onlinebutikker har sin plads i CBC. Men den diskussion mener Svend-Aage Kjær ikke der er grundlag for at tage i dag.

»Vi kan i princippet ikke være der som kæde i dag, hvis vi ikke kan tage folk ind med web-handel,« lyder den kontante vurdering fra CBC-kædens formand.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra 7N A/S

    7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

    Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly