Artikel top billede

Stofa betaler bøde på 100.000 for ni sekunders reklame med for lille skrift

Små bogstaver med vildledende markedsføring.

Sidste år kunne man på TV2 se en række tv-reklamer for Stofas nye telefonabonnement. Medens reklamernes budskab om en lav månedlig pris kom klart og tydeligt igennem, så lå det lidt tungere med de "kedelige" oplysninger - alle begrænsningerne og oplysningerne om den samledes pris.

Faktisk blev den samlede pris kun vist i ni sekunder, og det med en så lille skrift, at det var svært at se i det store billede. Den slags er vildledende markedsføring, mener Forbrugerombudsmanden, og han tog straks affære, da han hørte om Stofas tele-spot.

Stofa blev meldt til politiet, og nu har selskabet så indvilget i at lade sig straffe for misdåden. Stofa betaler en bøde på 100.000 kroner for den lidt for lille bogstavering af begræninger og samlet pris.

Flere detaljer om sagen kan læser på denne erklæring fra Forbrugerombudsmanden: "Grænser for små tekster i tv-reklame".




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere