Planlæg dit liv med denne lækre og hippe app

Wunderkit er et lækkert og enkelt samarbejdsværktøj. Se her, om det også kan skabe mere orden i din arbejdsdag.

Artikel top billede

Wunderkit er et helt nyt og lækkert samarbejdsværktøj, der er importeret direkte fra det hippe Berlin.

Her hører den unge iværksætter-virksomhed 6Wunderkinder hjemme.

De seks berlinske vidunderbørn har tidligere haft succes med det gratis huskeliste-program Wunderlist, og nu forsøger virksomheden således at udbygge succesen med Wunderkit.

En app der skal gøre det lettere at organisere alt det arbejde, som du udfører i samarbejde med andre.

Wunderlist var, hvis vi skal tro berliner-iværksætterne, blot en gratis smagsprøve, mens Wunderkit er den egentlige hovedret.

Ligner Wunderlist

Mange af os, der tidligere har brugt Wunderlist, har derfor også haft høje forventninger til app'ens nye storebror

Her på redaktionen har vi haft adgang til programmet i et par uger, og hvis du ligesom os kender Wunderlist, vil du hurtigt føle dig fortrolig med Wunderkits univers.

I Wunderkit er alle dine projekter og arbejdsopgaver organiseret i workspaces, der er en slags arbejdsmapper.

Alle workspaces er symboliseret ved et ikon i menuen i venstre side af skærmen. Og du kan eksempelvis oprette et workspace til dit lokale fodboldhold eller til et projekt i forbindelse med dit arbejde eller studie.

Uddeleger arbejdsopgaver med Wunderkit

I hvert workspace kan de forskellige deltagere i projektet skrive status-opdateringer, hvor de oplyser, hvad de i øjeblikket sidder og arbejder med. Ligesom de også kan oprette notater, skrive to-do-lister og uddelegere arbejdsopgaver.

Wunderit har dog desværre også sine begræsninger. Eksempelvis kan du ikke dele filer. Her må du stadigvæk buge Dropbox eller lignende tjenester, når du i forbindelse med projektet skal udveksle dokumenter og andre filer.

Det nye Google Wave?

Selv om det er svært at fælde en dom over Wunderkit på så tidligt et tidspunkt, har denne skribent lidt svært ved at se præcis, hvordan han kan indpasse Wunderkit i sin arbejdsdag.

Ikke mindst fordi mange projekter tager direkte udgangspunkt i tekstdokumenter og andre filer, der ikke kan lagres direkte i et Wunderkit workspace.

Se Wunderkits lækre iPhone-app

Der er dog næppe nogen tvivl om, at mange af de projekter, som mange af os arbejder på i hverdagen, vil blive mere effektive, hvis kommunikationen og planlægningen blev flyttet fra e-mail-korrespondancen og over på en tjeneste som Wunderkit. 

Men spørgsmålet er, om det lader sig gøre i praksis?

Vil folk huske at vende tilbage og følge med i udviklingen af projektet på Wunderkit?

På den måde er det oplagt at drage en parallel til Googles nu hedengange Wave-projekt, der måske også var en god idé i teorien, men hvor det i praksis var svært at vænne folk til at bruge det som kommunikationsform. 

Inviter dine venner

Wunderkit-konceptet indebærer desuden en social netværks-del, hvor du kan invitere dine venner, se hvem der allerede bruger Wunderkit og følge andre brugere. Næsten som du kender det fra Twitter. 

Men det kan være svært at se, hvad vi som brugere af Wunderkit skal bruge hele denne sociale netværks-del til.

Det er nok først og fremmest et redskab for udviklerne af Wunderkit, der kan håbe på, at folk bruger den sociale del til at invitere deres venner, og på den måde får brugertallet til at skyde i vejret. 

Ønsker du selv at prøve kræfter med Wunderkit, kan du logge ind på Wunderkit.com. Men Wunderkit findes også som en super-lækker app til iPhone.

Formodentlig vil der også komme en app til Android-telefoner og iPad, som det er tilfældet med Wunderlist.

Læs også:

Fantastiske digitale huskelister gør dig mere effektiv


13 tips: Sådan holder du din arbejdsuge nede på 37 timer

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Infrastruktur | Frederiksberg

    Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

    Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

    Sikkerhed | København

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    Andre events | København

    Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

    Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Laura Bøjer som Consultant, GRC & Cybersecurity på afd. Thisted. Hun kommer fra en stilling som Assistant Consultant hos PwC i Hellerup. Hun er uddannet med en kandidat i Business Administration & Information System på Copenhagen Business School. Nyt job

    Laura Bøjer

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S