Danske Everplaces går i luften med tusindvis af internationale brugere

Socialt startup vil erobre verden helt uden venturepenge.

Artikel top billede

Tine Thygesen er CEO for Everplaces og desuden bagkvinde for iværksætterkollektivet Founders House (Foto: Kasper V. Jensen)

Gem interessante steder, du kommer forbi, og del butikker, restaurenter og rejsemål med vennerne. Sådan lyder konceptet bag det danske startup Everplaces, der officielt går i luften i dag.

Everplaces er stiftet af de to iværksætter-piger Tine Thygesen og Angelica Vargas samt makkeren Christoffer Kaalund. I alt har syv mennesker arbejdet på projektet i det seneste år. Det har de gjort for kun de midler, de selv lå inde med - ingen eksterne investorer har endnu skudt penge i Everplaces. Og hvis der slet ikke kommer venturekapital ind i foretagendet, så er det også helt fint med de nuværende ejere.

"Man bliver tvunget til at stille spørgsmål om penge på en anden måde. Hvis man har masser af midler fra starten, så er det ikke sikkert, at man kommer til at gå så meget op i, hvordan firmaet tjener pengene," siger Tine Thygesen, der tituleres CEO i det nystartede firma.

Hun har en fortid som chef for videotjenesten 23 - der også blev banket op til betragteligt international tilstedeværelse uden eksterne investorer.

Tine er desuden kendt som leder og medstifter af iværksætterkollektivet Founders House.

Nu er det imidlertid Everplaces, der optager det meste af Tines opmærksomhed.

De syv mænd og kvinder bag projektet har gjort deres forarbejde så grundigt, at de altafgørende apps til iOS og Android for længst er på plads, lige som sitet længe har været så funktionsdygtigt, at det i betafasen allerede har fået flere tusinde brugere.

Præcist hvor mange, der allerede bruger Everplaces, vil selskabet ikke oplyse af konkurrencehensyn, men ifølge Tine Thygesen er man godt tilfredse med at have fået et bredt, internationelt klientel udelukkende via den mund-til-mund-reklame, som, stifterne og medarbejdernes private kontaktnet har skaffet.

"Vi ville se, hvor meget konceptet kunne trække uden at vi markedsførte det. Det viste sig at trække rigtigt godt. Der er kommet brugere til fra 65 lande, og de har delt i alt 45.000 steder," fortæller Tine Thygesen.

Hun og de andre stiftere har endnu ikke den færdige plan for, hvordan Everplaces skal tjene sine penge. En mulig model er reklamer fra de restauranter, som folk deler oplysninger om. I første omgang koncentrerer de danske iværksættere sig om at få brugere og trafik - så skal pengene nok følge senere, mener de.

Man kan besøge Everplaces her.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Event: Cyber Security Festival 2025

    Sikkerhed | København

    Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

    4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly