Artikel top billede

Lenovo vil være i top tre i Europa

Lenovos nybagte EMEA-chef Gianfranco Lancis vigtigste opgave bliver at få Lenovo op i top tre for det europæiske pc-salg.

Lenovo har vokset sig meget store over de seneste år.

Faktisk er pc-producenten nummer to på verdensplan efter giganten HP, men på det europæiske marked går det ikke helt så godt.

Grunden til det skal findes i, at Lenovo ikke har helt så godt fat i forbruger- og SMB-markedet.

Ifølge analysehuset Gartner ligger Lenovo i Europa i øjeblikket med en markedsandel på 8,7 procent efter HP, Acer, Asus og Dell i nævnte rækkefølge.

Helt konkret er målet, at Lenovo skal opnå en markedsandel på 10 procent i Europas top 10-lande. Dette mål har Lenovos nyudnævnte Emea-chef, Gianfranco Lanci, påtaget sig at opfylde inden udgangen af 2013.

"Vi er allerede store på forbrugermarkedet i Rusland og Tyskland, og vores strategi for i år er at udrulle IDEA-forbrugerprodukter til mange flere lande inden for Emea," siger Gianfranco Lanci i en pressemeddelse.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere