Artikel top billede

E-conomic: Revisorerne er vores kanal til markedet

Den danske leverandør af online ERP e-conomic har ingen planer om at bruge traditionelle forhandlere, men opfatter selskabets mange revisorkunder som en kanal ud mod markedet.

Online-raketten e-conomic, der tilbyder online regnskabsstyring til små og mellemstore virksomheder, øger efter en rekordstor kundetilgang omsætningen med 35 procent. 13.000 virksomheder lagde i 2011 deres regnskab op i skyen hos danske e-conomic, og virksomheden har i dag tæt ved 50.000 kunder.

Godt en tredjedel af e-conomics kunder kommer i dag fra de omkring 3.500 revisionsselskaber, som selskabet samarbejder med.

Den overvejende del af jeres kunder er revisorer. Kan man sige, at revisorer er jeres forhandlere?

"Sådan omtaler vi dem ikke, men de er jo en kanal ud mod markedet. De videresælger ikke for os og tjener ikke penge på vores produkter, så nej, du kan ikke sige, at revisorerne er vores forhandlere," siger Torben Frigaard Rasmussen, administrerende direktør, e-conomics.

Han tilføjer, der ikke findes en prisliste, hvor en revisor får rabat med videresalg for øje.

"For det første er produktet så billigt, at det giver ikke mening, og for det andet har revisorerne en naturlig interesse i at formidle et onlineprodukt, som gør, at de kan servicere deres kunder bedre og øge deres effektivitet," siger e-conomics-direktøren.

Han mener i øvrigt, at det er væsentligt at bemærke, at det trods alt kun er 35-40 procent af kunderne der kommer i hus via revisorerne.

"Den overvejende del får øje på os og vores løsning på nettet og ved mund til mund-metoden," lyder det.

Web 2.0 i ni lande

I en pressemeddelelse fra e-conomic står der blandt andet, at "Web 2.0-strategien virker i ni lande og totalt set på over 40 medieplatforme."

Men hvad forstår e-conomic egentlig ved sin Web 2.0-strategi?

"Det er, at vi bruger for eksempel blogs og sociale medier som Facebook, Twitter og YouTube-videoer til at kommunikere med kunderne. For eksempel har vi en masse videoer liggende på YouTube, og vi har en Facebookside, som vi også bruger til at kommunikere stort og småt. Flere og flere vil gerne kommunikere den vej," siger Torben Frigard Rasmussen.

Eksempelvis blev e-conomics mere end 1.000 YouTube-videoer set 400.000 gange i 2011. I takt med det stigende antal kunder forventer Torben Frigaard Rasmussen mere end en halv million YouTube-visninger i 2012.

Han mener, at e-conomics med sin Web 2.0-strategi er i stand til at servicere sine kunder bedre og på tidspunkter, hvor det passer dem, så de ikke er afhængige af at tale i en telefon.

Gør som de plejer

Konkurrencen mærker e-conomic især fra folk, der gør, "som de plejer". Det vil sige, at de køber noget software og installerer det og undlader at undersøger de nye muligheder som eksempelvis et onlinebaseret regnskabssystem.

Ifølge Torben Frigaard Rasmussen er det "måske en til to procent af virksomhederne på europæisk plan der bruger online bogføringssystemer", så potentialet er stort, og en af de største udfordringer er at sikre, at folk får øjnene op for, at der findes en nemmere og billigere måde at ordne sine regnskaber på end den traditionelle.

Sidste år meldte direktøren ud, at ambitionen er at nå 100.000 kunder i 2013, og den holder han fast i.

"Vi får cirka 100 nye kunder om dagen, så jeg er fortrøstningsfuld. De 100.000 kunder i 2013 det skal vi nok nå," siger Frigaard Rasmussen.

E-conomic-løsningen er oversat og tilpasset til brug i ni lande, men har brugere i mere end 50 lande. Hovedkontoret liger i København, og virksomheden beskæftiger godt 100 medarbejdere.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Brand din forretning og skab nye leads med Microsoft Dynamics 365 til marketing

Vidste du, at Microsoft Dynamics også byder på stærk funktionalitet til marketingafdelingen? På kun 1 1/2 time inspirerer vi dig til, hvordan du kan bruge Dynamics 365 Marketing til at brande din forretning og skabe nye leads.

17. maj 2021 | Læs mere


Vælg den rigtige infrastruktur og it-arkitektur

Få indblik i, hvordan du kan sikre sammenhæng og overblik i et it-landksab, der konstant ændres. Dette kan blandt andet gøres med de rette strategisk og teknologiske vlag, så effektiviteten, stabiliteten og sikkerheden opretholdes. Den rigtige infrastruktur og it-arkitektur kan uden tvivl hjælpe dig med at skabe overblikket over dit it-landskab.

18. maj 2021 | Læs mere


Digital transformation og innovation: Inspiration til digitale succeshistorier

Kom ind bag facaden hos nogle af Danmarks bedste it-folk, og lær hvordan de arbejder med digital transformation og innovation. Du får muligheden for at høre, hvordan du kan bruge den nye teknologi til at få etableret det mest effektive udviklings- og innovationsmilø.

19. maj 2021 | Læs mere





mest debatterede artikler

Premium
Sikkerhedsekspert: Derfor har Colonial været nødt til at betale hackere ransomware på 30 millioner kroner - vil sagtens kunne ske i Danmark
Interview: Hvorfor har mægtige Colonial Pipeline valgt at betale ransomware til hackere trods anbefalinger fra myndigheder og sikkerhedsmiljøet? "Det er ikke helt sort og hvidt," siger sikkerheds-ekspert Leif Jensen fra Eset.
Computerworld
Nye informationer om det største iPhone-hack nogensinde ser dagens lys: 128 millioner brugere blev ramt
Hidtil hemmeligholdte detaljer om verdens største iPhone-hack er kommet frem under retssagen mellem Apple og Epic Games. 128 millioner brugere blev ramt, og mere end 4.000 apps blev inficeret. Se detaljerne her.
CIO
Har du rost din mellemleder i dag? Snart er de uddøde - og det er et tab
Computerworld mener: Mellemledere lever livet farligt: Topledelsen får konstant ideer med skiftende hold i virkeligheden, og moden går mod flade agile organisationer. Men mellemlederen er en overset hverdagens helt med et kæmpe ansvar. Her er min hyldest til den ofte latterliggjorte mellemleder.
Job & Karriere
Eva Berneke stopper som topchef i KMD og flytter til Paris: Her er KMD's nye topchef
Efter syv år på posten som topchef for KMD forlader Eva Berneke selskabet. Nu flytter hun med familien til Paris, hvor hun vil fortsætte sit bestyrelsesarbejde. KMD har allerede afløser på plads.
White paper
Hvordan ser kundetilfredshed ud i det moderne kontaktcenter?
Det er simpelt: Dine kunder får de svar, som de har brug for, gennem deres fortrukne kanal, med forbløffende hastighed. Gå ikke glip af denne e-bog, hvor vi gennemgår alt hvad du behøver at vide omkring Cisco Webex Contact Center.