Artikel top billede

E-conomic: Revisorerne er vores kanal til markedet

Den danske leverandør af online ERP e-conomic har ingen planer om at bruge traditionelle forhandlere, men opfatter selskabets mange revisorkunder som en kanal ud mod markedet.

Online-raketten e-conomic, der tilbyder online regnskabsstyring til små og mellemstore virksomheder, øger efter en rekordstor kundetilgang omsætningen med 35 procent. 13.000 virksomheder lagde i 2011 deres regnskab op i skyen hos danske e-conomic, og virksomheden har i dag tæt ved 50.000 kunder.

Godt en tredjedel af e-conomics kunder kommer i dag fra de omkring 3.500 revisionsselskaber, som selskabet samarbejder med.

Den overvejende del af jeres kunder er revisorer. Kan man sige, at revisorer er jeres forhandlere?

"Sådan omtaler vi dem ikke, men de er jo en kanal ud mod markedet. De videresælger ikke for os og tjener ikke penge på vores produkter, så nej, du kan ikke sige, at revisorerne er vores forhandlere," siger Torben Frigaard Rasmussen, administrerende direktør, e-conomics.

Han tilføjer, der ikke findes en prisliste, hvor en revisor får rabat med videresalg for øje.

"For det første er produktet så billigt, at det giver ikke mening, og for det andet har revisorerne en naturlig interesse i at formidle et onlineprodukt, som gør, at de kan servicere deres kunder bedre og øge deres effektivitet," siger e-conomics-direktøren.

Han mener i øvrigt, at det er væsentligt at bemærke, at det trods alt kun er 35-40 procent af kunderne der kommer i hus via revisorerne.

"Den overvejende del får øje på os og vores løsning på nettet og ved mund til mund-metoden," lyder det.

Web 2.0 i ni lande

I en pressemeddelelse fra e-conomic står der blandt andet, at "Web 2.0-strategien virker i ni lande og totalt set på over 40 medieplatforme."

Men hvad forstår e-conomic egentlig ved sin Web 2.0-strategi?

"Det er, at vi bruger for eksempel blogs og sociale medier som Facebook, Twitter og YouTube-videoer til at kommunikere med kunderne. For eksempel har vi en masse videoer liggende på YouTube, og vi har en Facebookside, som vi også bruger til at kommunikere stort og småt. Flere og flere vil gerne kommunikere den vej," siger Torben Frigard Rasmussen.

Eksempelvis blev e-conomics mere end 1.000 YouTube-videoer set 400.000 gange i 2011. I takt med det stigende antal kunder forventer Torben Frigaard Rasmussen mere end en halv million YouTube-visninger i 2012.

Han mener, at e-conomics med sin Web 2.0-strategi er i stand til at servicere sine kunder bedre og på tidspunkter, hvor det passer dem, så de ikke er afhængige af at tale i en telefon.

Gør som de plejer

Konkurrencen mærker e-conomic især fra folk, der gør, "som de plejer". Det vil sige, at de køber noget software og installerer det og undlader at undersøger de nye muligheder som eksempelvis et onlinebaseret regnskabssystem.

Ifølge Torben Frigaard Rasmussen er det "måske en til to procent af virksomhederne på europæisk plan der bruger online bogføringssystemer", så potentialet er stort, og en af de største udfordringer er at sikre, at folk får øjnene op for, at der findes en nemmere og billigere måde at ordne sine regnskaber på end den traditionelle.

Sidste år meldte direktøren ud, at ambitionen er at nå 100.000 kunder i 2013, og den holder han fast i.

"Vi får cirka 100 nye kunder om dagen, så jeg er fortrøstningsfuld. De 100.000 kunder i 2013 det skal vi nok nå," siger Frigaard Rasmussen.

E-conomic-løsningen er oversat og tilpasset til brug i ni lande, men har brugere i mere end 50 lande. Hovedkontoret liger i København, og virksomheden beskæftiger godt 100 medarbejdere.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Compliance og strategisk it-sikkerhed efter DORA

Finansielle koncerner har i snit 85 sikkerhedsløsninger i drift – men er i snit op til 100 dage om at opdage et igangværende cyberangreb. Ydermere viser øvelser, at det typisk tager 4-6 uger at rense og genetablere sikker drift af centrale systemer efter et stort angreb. Fokus for dagen vil derfor være på henholdsvis governance samt om, hvordan du som it-leder i den finansielle sektor skal kunne håndtere fremtidens cybertrusler og arbejde effektivt med sikkerhed på et strategisk niveau.

04. april 2024 | Læs mere


EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

16. april 2024 | Læs mere


IAM - din genvej til højere sikkerhed uden uautoriseret adgang og datatab

På denne dag udforsker vi de nyeste strategier, værktøjer og bedste praksis inden for IAM, med det formål at styrke virksomheders sikkerhedsposition og effektiviteten af deres adgangsstyringssystemer og dermed minimere risikoen for uautoriseret adgang og datatab. Og hvordan man kommer fra at overbevise ledelsen til rent faktisk at implementere IAM?

18. april 2024 | Læs mere