Companybook vil være virksomhedernes Facebook

Nu kommer et nyt socialt netværk for erhvervslivet.

Artikel top billede

Norske Companybook lancerer nu sin sociale platform i Danmark. Den nye tjeneste beskrives som et socialt netværk for virksomheder. I modsætning til Facebook, hvor firmaer også kan oprette deres egne sider, er den nye platform fra starten skræddersyet til erhvervslivet. Det betyder blandt andet, at profilen i Companybook tilhører firmaet og ikke den enkelte medarbejder.

"Companybook er et socialt medie, der indeholder værktøjer, som giver virksomheder mulighed for at skabe stærke relationer og øge væksten ved for eksempel at søge og lokalisere partnere, forhandlere og købere. En stor udfordring i erhvervslivet er, at selskaber ikke altid bliver forbundet med hinanden til trods for brug af etablerede tjenester og personlige netværk," siger Harald Jellum, der er grundlægger og adm. direktør i Companybook.

Her er der adgang til at søge i en database med informationer om 87 millioner virksomheder, og der er nyheds-feeds og sociale medieværktøjer, som skal hjælpe firmaer med at finde hinanden.

Ligesom på Facebook kan virksomheder præsentere sig med deres egen "side", hvor der er billeder, video og andet indhold.

"I et moderne og multikulturelt erhvervsliv må virksomheder finde nye måder at kommunikere på. Verden bliver stadig mindre og mere dynamisk for hvert år, der går, og virksomheder har brug for at finde hinanden på tværs af landegrænser," siger Harald Jellum.

Companybook bygger på en freemium-model, hvor det er gratis at bruge alle funktioner i en begrænset periode. Herefter koster det 169 euro per bruger om året.

Det norsk-ejede sociale netværk med hovedkvarter i Oslo har etableret afdelinger i London og San Francisco, og der er planlagt et satellit-kontor i Singapore. Finansieringen kommer fra tre norske familier og ikke fra traditionelle ventureselskaber.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Infrastruktur | Frederiksberg

Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil