Apple bremsede danske magasiner - for meget hud

Danske Aller satsede hårdt på iPad. Men Apple spændte alligevel ben.

Artikel top billede

For kort tid siden besluttede Aller at lancere yderligere 10 af sine magasiner som apps til iPad. 

Der ligger nu 17 Aller-apps i Apples App Store, men det har krævet lidt sværdslag, fortæller WebProof, der har lavet de digitale udgaver af Allers magasiner.

Apple ville oprindeligt ikke godkende den nye Se & Hør-app.

Først blev app'en uden begrundelse afvist af Apple. Ved næste ansøgning blev det specificeret, at der simpelthen var for meget bart hud i Se & Hør til, at bladet kunne godkendes af Apple.

"Her oplever man en kulturforskel, så det basker, mellem den afslappede danske holdning og Apple's amerikanske puritanske dobbeltmoral. Hvis man vil se bare damer, kan vi jo blot gå på den amerikanske Google og her få serveret alt, hvad der kan tænkes og mere til," siger Jan Adeltoft, direktør hos WebProof, om den afviste forhåndsgodkendelse.

Apple viste sig dog ikke at være umulig at snakke med. Se & Hør-app'en er nu tilgængelig. Der er dog kommet begrænsninger på, så kun danske brugere kan hente magasinet, og alle skal - før de henter bladet - bekræfte, at de er over 17 år.

Apple har tidligere forsøgt at holde Ekstra Bladet ude af App-butikken på grund af Side 9-pigen. Den konflikt blev løst. En anden dansk sag satte også fokus på forskellen mellem dansk frisind og amerikansk bornerthed. Nemlig sagen mellem Apple og en flok danske fodbold-piger, der havde lavet en kalender indeholdende billeder af deres underliv.

Allers magasiner kan købes hos Apple. Kunder, der allerede abonnerer på de trykte magasiner, kan hente dem gratis.

Læses lige nu

    Politiets Efterretningstjeneste

    Configuration Management i frontlinjen hos PET

    Københavnsområdet

    Jyske Bank

    Senior Informationsarkitekt

    Københavnsområdet

    IT-Forsyningen I/S

    It-arkitekt

    Københavnsområdet

    Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

    It-løsninger | København V

    Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

    27. maj 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil