Google opkøber Facebook-eksperter

Bølge af opkøb af firmaer med speciale i sociale medier krones med Facebook-eksperten Wildfire.

På det seneste er en stribe af mindre firmaer indenfor sociale medier blevet overtaget af Google, skriver Financial Times.

 Senest er det firmat Wildfire, som er blevet hapset af søgegiganten.

Wildfire er specialist i markedsføring og kampagne-styring via Facebook, Twitter, LinkedIn og YouTube.

Google satser ifølge Financial Times på at udkonkurrere Facebook i den disciplin, der hedder måling af annonce-værdi. Wildfire er blandt Facebooks nære partnere og firmaet er dybt involveret i Facebooks annonce-univers.

Tidligere i år skabte en undersøgelse tvivl om, hvilken værdi, reklamer på Facebook egenlig har

Det er netop analyser styring, der er Wildfires stærkeste kort.

Firmaet blev oprindeligt stiftet af to rejse-arrangører, der ville forære rejser væk på Facebook som del af en kampagne. Da der ikke fandtes nogen ordentlige værktøjer på det tidspunkt, udviklede de deres egen app til formålet.

Men i stedet for at promovere rejser til New Zealand, blev det app'en, der sendte stifterne ud på en startup-rejse.

Firmaet, der har hovedsæde i San Francisco, er på to og et halvt  år vokset fra fem til 400 medarbejdere.

Ifølge forlydender har de to tidligere rejse-arrangører nu solgt Wildfire til Google for 250 millioner dollars - knap halvanden milliard kroner.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer & Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Microsofts løsninger: Mod den store digitale transformation

Vi er for fuld fart i gang med den store digitale transformation, der med smarte it-systemer kommer til at ændre en meget stor del af vores processer, produktion og måde at arbejde på. På denne konference vil du kunne høre om de seneste bud på it-systemer, der i Microsoft-universet understøtter kursen mod den digitale transformation og smart it-udnyttelse.

28. februar 2017 | Læs mere


Bliv klar til EU's persondataforordning: It-opgaver, ansvar og teknologiske muligheder

EU's persondataforordning træder i kraft 25. maj 2018, og det er en stor opgave at få gjort it-setuppet i organisationerne klar. Få overblik over regler og konsekvenser for it-afdelingen og virksomhedens it-ansvarlige, samt indblik i en stribe teknologier, der kan hjælpe til at efterleve kravene.

01. marts 2017 | Læs mere


Bliv klar til EU's persondataforordning: It-opgaver, ansvar og teknologiske muligheder

EU's persondataforordning træder i kraft 25. maj 2018, og det er en stor opgave at få gjort it-setuppet i organisationerne klar. Få overblik over regler og konsekvenser for it-afdelingen og virksomhedens it-ansvarlige, samt indblik i en stribe teknologier, der kan hjælpe til at efterleve kravene.

08. marts 2017 | Læs mere





CIO
It-chef i dybet: "Hele vores it-infrastruktur er jo bygget op fra bunden, og alt - inklusive mig selv - forsvinder jo, når vi er færdige i 2018"
Interview: Martin Lauritsen er it-chef på Metro-byggeriet i København, hvor han skal holde internettet i gang og industrispioner ude af 22 byggepladser i hovedstaden. Det er noget af en opgave.
Comon
Sådan installerer du Googles bil-system, Android Auto, på din smartphone
Android Auto har indtil nu krævet en bil med indbygget computer med touchskærm for at kunne fungere. Nu kan du installere systemet på din Android-telefon og benytte den som bil-computer og navigations-system. Se her, hvordan du gør.
Channelworld
Tidligere Atea-boss Claus Hougesen er færdig som direktør i 3A-it: Her er årsagen
Claus Hougesen er stoppet som administrerende direktør for 3A-it og har i stedet overladt posten til Preben Jensen, der ligeledes har en fortid hos Atea.
White paper
Sådan øger du din konkurrencefordel ved investering i nye it-systemer
Sådan øger du antallet af kunder uden at øge bemandingen, få mindre stress i hverdagen og et langt bedre forhold til kunderne end tidligere.