Der er efterhånden mange tjenester, som tilbyder at gemme alle vores filer i skyen. Dropbox er en af de mest succesfulde, men kampen er hård, og giganter som Microsoft og Google trænger sig ind på dette marked. Nu forsøger Dropbox at komme ind på nye markeder.
Fremover vil Dropbox ikke kun understøtte computere og mobile enheder - der skal også udvikles klienter til fjernsyn og anden underholdnings-elektronik. Det fortalte det amerikanske selskab i forbindelse med IFA-messen i Berlin i sidste uge.
En af ideerne er, at man kan hente billeder og videoklip fra sin Dropbox over på fjernsynet. Der arbejdes også på at integrere Dropbox i bilcomputere, fortalte Lars Fjeldsoe-Nielsen, der er chef for mobil-divisionen hos Dropbox.
Men selskabet vil ikke afsløre konkrete detaljer om, hvordan det skal fungere, eller hvornår vi kan regne med at få Dropbox på fjernsynet.
I det hele taget er firmaet meget hemmelighedsfuldt. På IFA ville Dropbox hverken afsløre, hvor mange medarbejdere selskabet har eller det nøjagtige brugertal. Det skulle dog være sikkert, at Dropbox har mere end 50 millioner brugere.
Til gengæld kunne Dropbox fortælle, at man har integreret sin klient i to nye mobile enheder fra Samsung, Galaxy Camera og Galaxy Note 2.
Man vil ikke nøjes med en simpel forudinstalleret applikation - Dropbox foretrækker at integrere sine funktioner meget dybt i systemet.
På de nye Samsung-enheder bliver man allerede efter den første aktivering opfordret til at indtaste sit Dropbox-login, og man bliver så belønnet med 50 GB ekstra lagerplads.