Dødsdømt socialt netværk klar til spektakulært comeback

Det var dødsdømt, men MySpace er ved at rejse sig. Video afslører et omfattende redesign af det sociale netværk. Se om det kan lokke dig væk fra Twitter og Facebook.

Artikel top billede

Kan du huske MySpace?

Det var stedet, hvor man skulle have en profil, hvis man ville være social på nettet for fem-syv år siden.

Men Facebook, Twitter og andre sociale netværk lokkede brugerne væk, og MySpace endte i en nedadgående dødsspiral.

Rygterne om MySpace.com's død er dog stærkt overdrevne. For det sociale netværk står over for et comeback, der kan vise sig at gøre rigtig ondt på Twitter og Facebook.

En video afslører nemlig, at MySpace er på vej med et komplet redesign, og det ser ganske indbydende ud.

Umiddelbart er designet en imponerende digital gryderet, hvor hovedingredienserne er hentet fra Pinterest og Metro-brugergrænsefladen i Windows 8.

Det skulle være muligt at logge ind med sin Twitter- eller Facebook-konto, og derfor vil det være nemt at komme tilbage til det sociale netværk - eller blot prøve det for første gang.

Som det ser ud i videoen, er det muligt at trække data fra de øvrige netværk og samle det på MySpace, som så bliver en slags kommandobunker for dit sociale onlineliv.

Ligesom i "gamle dage" har MySpace særligt fokus på musik, men der er dog også adgang, selv om du ikke headbanger til Metallica eller ryster røv til Nik & Jay.

En af personerne bag relanceringen af MySpace er i øvrigt musikeren og skuespilleren Justin Timberlake. Sammen med andre investorer har han smidt penge efter den faldne internetkæmpe, som havde sin storhedstid i midten af 00'erne og nogle år frem.

Timberlakes MySpace-profil optræder blandt andet i den video, som er smidt på nettet for at gøre opmærksom på comebacket.

Hvis du vil være en af de første til at få adgang til det nye MySpace, kan det ske ved at tilmelde sig på new.myspace.com

Der er dog ingen udmelding om, hvornår det nye MySpace præcist står færdigt.

Her følger videoen med et smugkig på det sociale netværk i en ny indpakning:

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Computerworld

    Danmark i den digitale frontlinje: Forsvaret skal genoprustes – også online

    Danmark står i dag i en ny type konflikt – en, hvor grænsen mellem fysisk og digital krigsførelse for længst er udvisket.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S