Artikel top billede

Therkildsen får det permanente ansvar hos Fujitsu

Peter Kochs afløser skal føre egen plan ud i livet hos pc-leverandøren.

Da Kanalveteranen Peter Koch for nylig valgte at forlade Fujitsu blev den forholdsvist nyansatte Anton Therkildsen, sat til at passe forretningen i stedet for Koch.

Ifølge Fujitsus direktør Peter Krogsgaard, har Anton Therkildsen gjort det arbejde så godt, at han nu er blevet gjort til permanent chef for Fujitsus produktforretningen i Danmark.

"Anton er kommet med et frisk pust. Han har både drive og energi og forstår at få sat struktur på opgaverne," siger Peter Krogsgaard.

Helt konkret bliver Anton Therkildsen salgsdirektør i Fujitsu fra 1. november.

Det er en hurtig forfremmelse. Anton Therkildsen, der blev hentet til Fujitsu i foråret fra en stilling i HP.

Mens Peter Krogsgaard roser Anton Therkildsen, så lægger han heller ikke skjul på, at det er et udfordrende job, som den nye salgsdirektør står overfor.

"Ingen får noget foræret af markedet lige nu. Det er udfordret. Kunderne holder tilbage med investeringerne. Det er den nye virkelighed. Så det må vi arbejde ud fra. Det betyder, at salgscyklus bliver halvandet møde længere," konstaterer Peter Krogsgaard.

Men han tiltror Anton Therkildsen, at han kan drive Fujitsus produktsalg gennem kanalen.

"Anton har selv været med til at lægge kimen til det spor, vi nu skal følge. Og med ham har vi fået den ubetinget bedste kandidat. En mand, der lander i jobbet på løbende fødder," siger Peter Krogsgaard.

Læs mere:




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere






White paper
En opskrift på succes: Automatisér, byg videre på den eksisterende infrastruktur – og sæt kurs mod skyen