Lokal forhandler: Jeg ryster ikke i bukserne over Elgigantens mega-butik

Elgigantens nye mega-butik i Holbæk er mest en trussel mod online-butikker, lyder det fra Kalundborg-forhandler.

Artikel top billede

I dag åbner Elgiganten dørene til et kæmpe, topmoderne, vestsjællandsk varehus. Det skræmmer dog ikke 2do EDB, der huserer i samme område.

Kalundborg-forhandlerens indehaver Tommy Jensen har dårligt nok lagt mærke til, at Elgiganten har bygget ud i Holbæk. Ifølge ham er det slet ikke 2do EDB's kundesegment, som Elgiganten henvender sig til.

"Den slags kunder, der går i Elgiganten, er prisryttere og folk, der vil klare sig selv, når de ikke kan klare sig selv, kommer de og skal have hjælp af os," siger Tommy Jensen.

I stedet satser 2do EDB ifølge indehaveren på kvalitet frem for kvantitet

"Vi følger kunden helt hjem og laver tingene for dem, sørger for, at deres ting virker," siger han.

Tommy Jensen mener, at Elgigantens store varehus-koncept vil ramme online-forhandlerne mere end hans for forretning.

"Nu har folk pludselig nemmere ved at komme ind og røre og se varerne," forklarer Tommy Jensen.

Matcher Elgiganten på priserne

2do EDB kan ifølge indehaveren sagtens konkurrere med Elgiganten på prisen.

"Det, der er ikke er slagtilbud, kan de købe lige så billigt hos os, som de kan i Elgiganten," siger Tommy Jensen.

Han tilføjer, at hvis en kunde kommer og siger, at vedkommende kan få en vare 200 kroner billigere i Elgiganten, så siger 2do EDB ikke nej til at gå ned i pris.

"Så siger vi, at vi nok skal hjælpe kunden. Hos os får de bare bedre rådgivning, og vi kan lave tingene for dem," forklarer Tommy Jensen.

Indehaveren af 2do EDB mener ikke, at det er prisen, der afskrækker folk. Det er mere, at tingene ikke virker. Og kunderne er ifølge Tommy Jensen villige til at betale en lille smule ekstra for at være sikre på, at produkterne virker, når de kommer hjem.

Det kan måske på længere sigt gavne hans forretning, at kunderne handler andre steder.

"Det er ikke sådan, at vi ikke vil hjælpe dem, fordi de har købt et andet sted. Vi har mange kunder, der kommer ind til os, når de har købt på nettet eller i et lavpris-varehus, som efterfølgende kommer igen hos os," siger Tommy Jensen.

Læs også:

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Event: Cyber Security Festival 2025

    Sikkerhed | København

    Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

    4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S