It-giganter i kamp: Hvem har det flotteste hovedkvarter?

Nu er det Nvidia, der bygger et nyt hovedsæde med et meget markant udseende.

Artikel top billede

(Foto: Nvidia)

Google er kendt for sit Googleplex i Silicon Valley. Apple bygger lige nu et nyt gigantisk hovedkvarter, der bliver sammenlignet med et rumskib. Adobe har åbnet et stort kontor med basketball-bane og spilrum i Salt Lake City. Det handler ikke kun om at skaffe tag over hovedet for sine medarbejdere. Bygningen sender også et signal om selskabets storhed - ligesom faraoernes pyramider. Samtidig er der ofte en direkte forbindelse mellem bygningens arkitektur og selskabets produkter.

Det ses med stor tydelighed i planerne for Nvidias nye hovedkvarter. Nvidia fylder 20 år i denne måned, og selskabet er vokset fra de første tre medarbejdere til flere end 8.000 ansatte, der er fordelt over mange lande. Det eksisterende hovedkvarter i Santa Clara er for lille, og nu er det tid til at bygge et nyt domicil på den anden side af gaden.

Firmachef Jen Hsun-Huang fortæller om bygningen og viser de første billeder i denne blog. Han har store ord om byggeriet.

"Det skal være et symbol, en fysisk manifestation, af vores vision for selskabet," som han udtrykker det.

På de første billeder kan man se, at bygningens grundform er en trekant - den samme trekant, som også er en fundamental byggesten for computergrafik.

Jen Hsun-Huang fortæller også, at bygningen er designet til gruppearbejde med store åbne rum.

Byggeriet skal starte i juni 2013, og efter planen være færdig to år senere.

Nvidia er kendt for sine grafikkort, men selskabet fokuserer nu på mobile chips som Tegra 4 og den nye håndholdte Shield-konsol.

Event: Computerworld Cloud & AI Festival

Digital transformation | Ballerup

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.500 it-professionelle, møde mere end 60 leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

16. & 17. september 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S