Samsung hånes af konkurrenterne: "Galaxy S4 er et flop!"

Efter lanceringen af Galaxy S4 har Samsung været udsat for grov voksenmobning på nettet. Den nye telefon kaldes et flop af konkurrenterne, der håner telefonen for at mangle visioner og blot kopiere funktioner.

Artikel top billede

Siden lanceringen af Galaxy S4 i sidste uge er Samsung blevet hånet på især de sociale medier. 

Konkurrenterne har hamret løs i tasterne og skrevet flere indlæg, hvor sydkoreanernes nye telefon bliver holdt for nar.

Mest barsk er HTC, som står bag Android-telefonen One, der er en direkte konkurrent til Galaxy S4.

På Twitter kritiserer HTC den Broadway-inspirerede lancering af telefonen efterfulgt af hashtagget TheNextBigFlop.

Det er en tekstmæssig drillepind, som lægger sig op ad Samsungs eget hashtag i forbindelse med produktlanceringen, som har været TheNextBigThing.

Fyldt med gimmicks

HTC har også haft sine topbosser til at uddele lidt håndmadder til Samsung via pressen. Til BusinessInsider.com har Mike Woodward, der er chef for HTC North America, sagt:

"Vi var glade for at se manglen på innovation i designet (af telefonen, red.)"

Desuden kritiserer Mike Woodward telefonens mange software-løsninger for at være gimmicks, som brugerne formentlig ikke vil være interesserede i.

Og HTC's Chief Marketing Officer, Ben Ho, er også klar til at håne sydkoreanerne.

Til Engadget.com har han fortalt, at Samsung Galaxy S4 bare er mere af det samme, og at den sydkoreanske elektronikgigant har brugt flere penge på marketing end på innovation.

Dansk Nokia-chef kritiserer også

Det er dog ikke kun HTC, som har stået for mobningen af Samsung.

Den danske produktchef for Nokia, Niels Kjelstrup‏, har på Twitter også kommenteret på lanceringen af Galaxy S4:

"Vi er smigret: betjening med handsker, smart foto og polycarbonat findes nu ikke kun på Lumia 920."

Teksten blev ledsaget af et billede fra et klasseværelse, hvor en studerende kigger en anden over skulderen og skriver af.

I øvrigt begyndte mobningen af Samsung allerede før lanceringen i New York den 14. marts.

På Times Square havde LG placeret store reklameskilte oven over Samsungs egne.

Samtidig var ordlyden meget ens. LG havde på sine store skilte skrevet: "LG Optimus G is here 4 you now."

Mens der på Samsungs mindre skilte stod: "Be ready 4 the next Galaxy".

Samsung har selv mobbet

Mens Samsung i øjeblikket er mobbeoffer, så er sydkoreanerne ellers kendt for selv at drille deres konkurrenter.

Tidligere er det især gået ud over Apple.

I forbindelse med lanceringen af iPhone 4S valgte Samsung i Sydney at oprette en midlertidig butik 100 meter fra byens eneste Apple Store.

Samsung satte Galaxy S2 til salg for 10 kroner
, og det skabte naturligvis lange køer foran Samsungs butik.

Desuden har sydkoreanerne produceret flere reklamefilm, hvor iPhone-brugere udstilles som uvidende, og hvor Samsungs telefoner fremhæves som overlegne i forhold til Apple-produkterne.

Det kan blandt andet ses i denne video:

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Politiets Efterretningstjeneste

    Vi søger en fagkoordinator til vores Analyseplatformsteam i PET

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Driftskoordinator til Cyberdivisionens Operationscenter i Hvidovre

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Software Developer

    Midtjylland

    Annonceindlæg fra FPT Software

    Flere Nordiske Virksomheder Ser mod Øst for Succesfuld Digital Transformation

    Kunstig intelligens (AI) og digital transformation bliver i stigende grad centrale elementer i danske virksomheders strategier.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S