Microsoft gør tykt grin med Apple- og Samsung-brugere

Hold op med at slås! Sådan lyder budskabet fra Microsoft til Apple- og Samsung-folket i en ny tv-reklame. Se den her.

Artikel top billede

De store it-giganter er kendt for deres morsomme og frække tv-reklamer, hvor man ofte uddeler prygl til konkurrenterne. Det bliver taget helt bogstaveligt i en ny reklamefilm fra Microsoft. Her er det Apple- og Samsung-brugere, det går ud over.

Filmen starter helt uskyldigt med en bryllupsscene, og gæsterne tager deres smartphones frem for at fotografere brudeparret. På den ene side af gangen er der kun iPhones, mens den anden side tilhører Samsung-brugere.

Så der er ellers lagt op til kamp mellem de to lejre i "religionskrigen". En iPhone-tilhænger starter striden med følgende bemærkning: "Undskyld, kan du fjerne din kæmpe telefon?" Det fører til et skænderi, hvor ord som "iSheep" og "Copybox" fyger gennem luften.

Til sidst ender det hele i et stort slagsmål mellem Apple- og Samsung-brugerne. To tjenere ser på og filmer det hele med deres Nokia 920.

"Tror du, at de ville stoppe med at slås, hvis de kendte Nokia Lumia 920?" spørger den ene, hvorefter den anden svarer: "Jeg ved det ikke. Jeg tror, at de elsker at slås".

Nokia Lumia 920 kører selvfølgelig med Microsofts eget styresystem Windows Phone, som stadig har en meget lille markedsandel i forhold til iOS og Android.

Årets dyreste it-reklamer

Mange af årets bedste it-reklamer blev vist i pauserne til Super Bowl-finalen i starten af februar. Her koster det mere end 20 millioner kroner at få lov til at sende et reklameindslag på 30 sekunder.

Den mest berømte Super Bowl reklame er nok Apples "1984" fra samme år, hvor filmmageren Ridley Scott havde instrueret en homage til George Orwell's dystopiske fremtidsroman.

Den sluttede med budskabet: "Den 24. januar kommer Apple Computer med den nye Macintosh. Og du vil se, hvorfor 1984 ikke bliver ligesom '1984'".

Det blev en stor succes for Apple, og det menes, at reklamen har hjulpet med at give Macintosh sit store gennembrud.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Andre events | Valby

    CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

    Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S